Nattestid Skrevet 26. april Skrevet 26. april Jeg gjør dessverre det, og har gjort det altfor lenge. Er nå kommet til et punkt der jeg må ta steget videre en annen retning, siden jeg har ca halve yrkeslivet mitt igjen. Men det er vanskelig. For jeg har tenkt tanken mange ganger før uten helt å tørre. Men denne gangen har jeg ikke noe valg, kroppen sier stopp, og det gjør meg litt godt på en måte. Er det flere her i samme situasjon, eller som har tatt steget og endret karrieren?:) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april Skrevet 26. april Ja absolutt. Begynte på ny utdannelse og var ferdig for to år siden. Var kjempe gøy Anonymkode: fe624...b19 1 Siter
Fru2020 Skrevet 26. april Skrevet 26. april Jeg er blitt ufør. Elsket elsket elsket jobben min. Men på tross av det tenker jeg at hvis jeg skal prøve meg i jobb igjen blir det i et annet yrke. Jeg har som mål å starte som frivillig. Det kan jeg gjøre i yrket jeg er utdannet, men tenker jeg vil prøve meg med noe annet. Livet er for kort og arbeidstimene er fir mange for å jobbe i et yrke man ikke trives i. Jeg unner alle å elske jobben sin. 0 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja absolutt. Begynte på ny utdannelse og var ferdig for to år siden. Var kjempe gøy Anonymkode: fe624...b19 Så kjekt å høre!😊 Kan jeg spørre deg, var det vanskelig å vite hva du skulle bytte til, og hvordan fant du ut av det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april Skrevet 26. april Nattestid skrev (Akkurat nå): Så kjekt å høre!😊 Kan jeg spørre deg, var det vanskelig å vite hva du skulle bytte til, og hvordan fant du ut av det? Jeg hadde 2 yrker det sto mellom. Sjekket stillingsannonser grundig for å se hva det var mulig å få jobb i. Valgte likevel det yrket som hadde færrest stillinger ledig fordi jeg trengte å gå for noe jeg virkelig brant for. Anonymkode: fe624...b19 0 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april Fru2020 skrev (14 minutter siden): Jeg er blitt ufør. Elsket elsket elsket jobben min. Men på tross av det tenker jeg at hvis jeg skal prøve meg i jobb igjen blir det i et annet yrke. Jeg har som mål å starte som frivillig. Det kan jeg gjøre i yrket jeg er utdannet, men tenker jeg vil prøve meg med noe annet. Livet er for kort og arbeidstimene er fir mange for å jobbe i et yrke man ikke trives i. Jeg unner alle å elske jobben sin. Trist å høre at du er ufør, men samtidig føler jeg du var litt heldig som elsket jobben din. At du hadde funnet noe som du trivdes så godt med. Jeg er så redd for at jeg aldri skal få oppleve det, og det gir meg en følelse av sorg. For jeg vet jeg har mye å gi, hvis det er riktig. Så fint hvis du kan prøve deg som frivillig, det har du jo ingenting å tape på:) 0 Siter
Vhanja Skrevet 26. april Skrevet 26. april Jeg for min del endret karrierevei for en del år siden. Men for min del var det sånn sett enkelt fordi det var snakk om to karrierer som lå tett inntil hverandre. Så jeg kunne gradvis gå over fra en til den andre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april Skrevet 26. april Nattestid skrev (2 minutter siden): Trist å høre at du er ufør, men samtidig føler jeg du var litt heldig som elsket jobben din. At du hadde funnet noe som du trivdes så godt med. Jeg er så redd for at jeg aldri skal få oppleve det, og det gir meg en følelse av sorg. For jeg vet jeg har mye å gi, hvis det er riktig. Så fint hvis du kan prøve deg som frivillig, det har du jo ingenting å tape på:) Det der trodde jeg også, men det er mange yrker en kan bli glad i. Gjelder bare å finne noe du er nysgjerrig på og engasjert i. Anonymkode: fe624...b19 1 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde 2 yrker det sto mellom. Sjekket stillingsannonser grundig for å se hva det var mulig å få jobb i. Valgte likevel det yrket som hadde færrest stillinger ledig fordi jeg trengte å gå for noe jeg virkelig brant for. Anonymkode: fe624...b19 Det siste du skriver der tror jeg er så viktig! Å gå for det du aller helst vil, selv om det er risikabelt. For jeg har i hvert fall allerede gjort feilen å velge noe man lett får jobb som. Men hva hjelper det, hvis man hverken liker eller takler jobben? Jeg angrer så fryktelig på det valget jeg tok for 20 år siden. 0 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april Vhanja skrev (3 minutter siden): Jeg for min del endret karrierevei for en del år siden. Men for min del var det sånn sett enkelt fordi det var snakk om to karrierer som lå tett inntil hverandre. Så jeg kunne gradvis gå over fra en til den andre. Jeg vurderer litt det samme. Er to yrker som ligger tett opptil det jeg allerede er, som jeg stadig tenker på. Det er den følelsen av å være så nær, men likevel så fjern. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 26. april Skrevet 26. april Nattestid skrev (5 minutter siden): Trist å høre at du er ufør, men samtidig føler jeg du var litt heldig som elsket jobben din. At du hadde funnet noe som du trivdes så godt med. Jeg er så redd for at jeg aldri skal få oppleve det, og det gir meg en følelse av sorg. For jeg vet jeg har mye å gi, hvis det er riktig. Så fint hvis du kan prøve deg som frivillig, det har du jo ingenting å tape på:) Ja, jeg er kjempeheldig. Jeg fikk jobbe på gulvet i mange år og så fikk jeg etterhvert jobbe i ledelsen så da fikk jeg prøvd det også. Så jeg sitter med følelsen av å ha gjort noe samfunnsnyttig. Jeg synes du skal kaste deg uti det. Du har alt å vinne tenker jeg. Men du må vite at det er selve yrket du ikke liker og ikke arbeidsplassen. 0 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der trodde jeg også, men det er mange yrker en kan bli glad i. Gjelder bare å finne noe du er nysgjerrig på og engasjert i. Anonymkode: fe624...b19 Det var fint skrevet, ga meg håp ☺️ 0 Siter
Nattestid Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april Fru2020 skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er kjempeheldig. Jeg fikk jobbe på gulvet i mange år og så fikk jeg etterhvert jobbe i ledelsen så da fikk jeg prøvd det også. Så jeg sitter med følelsen av å ha gjort noe samfunnsnyttig. Jeg synes du skal kaste deg uti det. Du har alt å vinne tenker jeg. Men du må vite at det er selve yrket du ikke liker og ikke arbeidsplassen. Takk for oppmuntring:) Jeg er 100% sikker på at det er yrket og arbeidsoppgavene som er problemet. For jeg har prøvd mange ulike arbeidsplasser. Og jeg likte ikke studiet. Men jeg lærte på studiet at yrket kunne brukes til veldig mye, og det stemmer. Men det jeg har innsett er at selv om funksjonen kan variere noe, så er kjernen alltid der. Hva man må kunne, og hva som forventes og kreves av deg, med en slik tittel. Det gjør meg alltid så ukomfortabel. Jeg tok meg en gang en jobb som lå «under» det jeg er kvalifisert til, og jeg likte det så mye mer. Måtte dessverre slutte pga logistikken ble for vanskelig. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 26. april Skrevet 26. april Nattestid skrev (8 minutter siden): Takk for oppmuntring:) Jeg er 100% sikker på at det er yrket og arbeidsoppgavene som er problemet. For jeg har prøvd mange ulike arbeidsplasser. Og jeg likte ikke studiet. Men jeg lærte på studiet at yrket kunne brukes til veldig mye, og det stemmer. Men det jeg har innsett er at selv om funksjonen kan variere noe, så er kjernen alltid der. Hva man må kunne, og hva som forventes og kreves av deg, med en slik tittel. Det gjør meg alltid så ukomfortabel. Jeg tok meg en gang en jobb som lå «under» det jeg er kvalifisert til, og jeg likte det så mye mer. Måtte dessverre slutte pga logistikken ble for vanskelig. Da synes jeg at du absolutt skal gjøre det. Du har halve arbeidslivet igjen. Det vil si at du har tid nok til både å ta en ny utdannelse og å jobbe deg opp i nytt yrke. Evt hoppe direkte over i et nytt yrke. Jobb skal ikke bare være noe man gjør fordi man må, man skal også få igjen på mange områder i livet 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 27. april Skrevet 27. april Nattestid skrev (6 timer siden): Det siste du skriver der tror jeg er så viktig! Å gå for det du aller helst vil, selv om det er risikabelt. For jeg har i hvert fall allerede gjort feilen å velge noe man lett får jobb som. Men hva hjelper det, hvis man hverken liker eller takler jobben? Jeg angrer så fryktelig på det valget jeg tok for 20 år siden. Det er aldri for sent. Et nært familiemedlem omskolerte seg i starten av 50-årene. Hun hadde 16-17 år igjen av arbeidslivet. Trivdes godt. Det fantes en nettside som het karriere.no en gang. Der kunne en svare på ulike spørsmål for å få støtte til ev. karrierevalg. Da jeg tok den, så jeg at jeg jobbet innen riktig område. Det samstemmer godt med trivsel over mange år. Jeg har uføretrygd, men jobber fast en liten stilling. 0 Siter
Nattestid Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april Eva Sofie skrev (13 timer siden): Det er aldri for sent. Et nært familiemedlem omskolerte seg i starten av 50-årene. Hun hadde 16-17 år igjen av arbeidslivet. Trivdes godt. Det fantes en nettside som het karriere.no en gang. Der kunne en svare på ulike spørsmål for å få støtte til ev. karrierevalg. Da jeg tok den, så jeg at jeg jobbet innen riktig område. Det samstemmer godt med trivsel over mange år. Jeg har uføretrygd, men jobber fast en liten stilling. Så gøy å høre om din slektning, da blir jeg inspirert! Og ja jeg har jo faktisk veldig mange år igjen selv om jeg er bikket 40. Men man føler seg så gammel og litt oppbrukt, og redd for å feile i noe nytt. Det blir liksom beviset på at man ikke duger. Men ser jeg må jobbe litt med tanke settet mitt. Tenker så negativt og at alt skal gå feil. Så fint at du kan ha en liten stilling innen noe du trives med.😊 0 Siter
Nattestid Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april Fru2020 skrev (19 timer siden): Da synes jeg at du absolutt skal gjøre det. Du har halve arbeidslivet igjen. Det vil si at du har tid nok til både å ta en ny utdannelse og å jobbe deg opp i nytt yrke. Evt hoppe direkte over i et nytt yrke. Jobb skal ikke bare være noe man gjør fordi man må, man skal også få igjen på mange områder i livet Det siste som du skrev det er så sant. Jeg har bare lenge tenkt at det går ikke an, for meg. Men jeg skal tørre å prøve. 1 Siter
Fru2020 Skrevet 27. april Skrevet 27. april Nattestid skrev (1 minutt siden): Det siste som du skrev det er så sant. Jeg har bare lenge tenkt at det går ikke an, for meg. Men jeg skal tørre å prøve. Så flott at du tør prøve. Jeg unner deg å finne en jobb du gleder deg til å gå til. 0 Siter
Nattestid Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde 2 yrker det sto mellom. Sjekket stillingsannonser grundig for å se hva det var mulig å få jobb i. Valgte likevel det yrket som hadde færrest stillinger ledig fordi jeg trengte å gå for noe jeg virkelig brant for. Anonymkode: fe624...b19 Kan jeg spørre deg et siste spørsmål, trenger ikke svare hvis du ikke vil. Men jeg lurte på om du tvilte og følte deg usikker når du gikk i gang med nytt studie? Eller føltes det helt riktig? Føltes det annerledes enn første gangen? På forhånd takk:) 0 Siter
Nattestid Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april Fru2020 skrev (1 minutt siden): Så flott at du tør prøve. Jeg unner deg å finne en jobb du gleder deg til å gå til. Tusen takk☺️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.