Gå til innhold

Min psykisk syke mor tar knekken på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor, trolig med borderline i følge mine behandlere, og hun har ødelagt så mye i livet mitt. Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd og er i traumebehandling. Nå har hun gjort det igjen: hun skulle på avlastning så min far og jeg skulle dra på hytta og kose oss noen dager. Det tåler hun ikke, så i går ble hun så hysterisk at vi måtte ringe legevakten som hentet henne. Hun unner oss nemlig ikke noen dager fri og at vi kan ha en god relasjon, da blir hun sjalu og rasende. Nå har hun nådd sitt mål: å bli hentet av sykebil så vi ikke får reist på tur. Vi er så slitne og fortvilet. Hun kunne ikke brydd seg mindre om hvordan vi har det, hun har aldri kunnet bry seg om noen andre enn seg selv. Nok en gang gikk planene i vasken og jeg får bekreftet at mitt liv og mine behov har ingen verdi. Jeg orker ikke dette. 

Anonymkode: 519ee...6a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt interessant å høre om borderline sett fra "den andre siden". Det må være ganske frustrerende, vondt og leit å oppleve en forelder (eller andre nærstående) med en slik sykdom med slike symptomer. Jeg kjenner jeg blir oppgitt på dine vegne, og forstår godt at det er naturlig å kjenne at man ikke orker mer av denslags. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor, trolig med borderline i følge mine behandlere, og hun har ødelagt så mye i livet mitt. Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd og er i traumebehandling. Nå har hun gjort det igjen: hun skulle på avlastning så min far og jeg skulle dra på hytta og kose oss noen dager. Det tåler hun ikke, så i går ble hun så hysterisk at vi måtte ringe legevakten som hentet henne. Hun unner oss nemlig ikke noen dager fri og at vi kan ha en god relasjon, da blir hun sjalu og rasende. Nå har hun nådd sitt mål: å bli hentet av sykebil så vi ikke får reist på tur. Vi er så slitne og fortvilet. Hun kunne ikke brydd seg mindre om hvordan vi har det, hun har aldri kunnet bry seg om noen andre enn seg selv. Nok en gang gikk planene i vasken og jeg får bekreftet at mitt liv og mine behov har ingen verdi. Jeg orker ikke dette. 

Anonymkode: 519ee...6a8

Hvorfor kan hun ikke dra på avlastning til tross for gårsdagens krise? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...