AnonymBruker Skrevet 27. april Skrevet 27. april Og hvorfor har du valgt det? Er det noen fordeler synes du? Anonymkode: fbbbf...9aa 0 Siter
Sakura Skrevet 28. april Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvorfor har du valgt det? Er det noen fordeler synes du? Anonymkode: fbbbf...9aa Ja, med klær og skor letter å se hva jeg har. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. april Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hvorfor har du valgt det? Er det noen fordeler synes du? Anonymkode: fbbbf...9aa Selvsagt, har vært fagorganisert i mange år og har nytt godt av det i forbindelse med streik noen ganger. Sakura skrev (4 timer siden): Ja, med klær og skor letter å se hva jeg har. Jeg tror nok hen snakker om å være fagorganisert i forbindelse med jobb. 😉 0 Siter
laban Skrevet 28. april Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og hvorfor har du valgt det? Er det noen fordeler synes du? Anonymkode: fbbbf...9aa Jeg har vært organisert siden jeg fikk fast jobb for over 40 år siden. Jeg synes det totalt sett er riktigere enn å la være. De andre "henger jo med på lasset" når det gjelder lønn, men det er organisasjonene som gjør jobben i forhandlingene. Jeg synes da det blir mest rettferdig at de representerer meg også, ikke at jeg står på sidelinja og får noe av resultatet likevel. Dessuten er organisasjonene på banen i andre sammenhenger enn bare lønnsoppgjør, f.eks. ved nedbemanninger, slik at reglene blir fulgt. Det setter jeg pris på. Den eneste konkrete fordelen jeg bruker som ikke har med jobben å gjøre, er en rabatt på forsikring. Jeg tror fagforeningskontingenten er høyere enn rabatten, men det er jo noe. Jeg har også deltatt på noen gratis Teams-foredrag på kveldstid, der fagfolk har gått gjennom et emne som angår de fleste, ikke bare de som har en bestemt utdanning eller jobb. Vi har også tilbud om ulike typer bistand fra fagforeningen. Den ene gangen jeg har hatt bruk for noe i den retning, var den totalt unyttig. Men det kan ha vært personavhengig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. april Skrevet 28. april Er organisert, har god rabatt på forsikringer, og det har vært en fordel ved arbeidsledighet. Anonymkode: 57061...265 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 28. april Skrevet 28. april Jeg er organisert i Tekna, men var en periode utmeldt fordi de støtte innføringen av datalagringsdirektivet. Så jeg og organisasjonen er ikke nødvendigvis på bølgelengde i alle spørsmål. Streike gjør vi utviklere heller aldri. Men sida jeg er ansatt i staten er det en nødvendighet å være organisert for å få en rimelig lønnsvekst. I tillegg er det en fordel om man skulle trenge juridisk bistand i forhold til arbeidsgiver. 0 Siter
påskelilje Skrevet 28. april Skrevet 28. april Jeg har vært organisert helt siden jeg var student. Som Laban sier, synes jeg det er rett å være det, og støtte oppunder fagforeningene som gjør så viktig arbeid her i landet. Jeg er tillitsvalgt, og har fått hjelp og støtte i en vanskelig arbeidsmiljøsak vi hadde her, jeg har også privat fått rabatt på både forsikring og advokathjelp. 1 Siter
Dorthe Skrevet 28. april Skrevet 28. april Jeg er også organisert og har forsikringer gjennom fagforeningen. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 28. april Skrevet 28. april Jeg er enda organisert selv om jeg er ufør. Men vurderer å melde meg ut. Må bare sjekke ut forsikringene først. Jeg synes ikke det var rett frem å være organisert. Jeg ser den at det er organisasjonene som forhandler lønn og arbeidsvilkår. Samtidig tar den samme organisasjonen en enorm sum av det vi har betalt inn og gir til et parti i valgkampen. Dette partiet støtter ikke jeg og jeg synes det er ugreit av fagforeningen å ta av mine penger til å sponse det partiet som ledelsen foretrekker. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.