Gå til innhold

Hva kan man gjøre og hvordan kan man tenke for å unngå å kjøpe usunn mat når man handler på butikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man gjøre og hvordan kan man tenke for å unngå å kjøpe usunn mat når man handler på butikken?

Jeg er veldig glad i godteri og annen usunn mat, så jeg finner stadig en god unnskyldning for å kjøpe med meg noe usunt fra butikken når jeg handler.

Anonymkode: 583e6...f26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

spis et måltid før du går så du er mett og ikke sulten når du skal handle :) 

Mye usunn mat kan gjøres litt sunnere ved å slenge på litt mer grønnsaker som gir metthetsfølelse.

Og litt snop i hyllene kan være ok men begrens det heller litt, 1 pose og ikke 5  :) 

Anonymkode: 8f017...158

Skrevet

Det viktigste er å ikke gå i butikken når du er sulten. Ellers kan det være lurt å skrive handleliste på forhånd, og bestemme deg for å ikke avvike fra denne (ikke alltid lett, særlig ikke om man er sulten).

Skrevet

-Aldri gå i butikken sulten

-Lag  og planlegg ukemenyer med en fast handleliste

- Hold handlingen til 1 dag i uka. Jo færre turer på butikken jo færre dager er det for å bli fristet

Og en ting som har hjulpet for meg er å holde søtsaker og søtmat til et minimum. Å spise mye søtt avler bare på søtsuget, selv om det er kunstig søtning eller vanlig sukker, så prøv å unngå det så langt det lar seg gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...