AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Er det noen her som har erfart at alvorlig folatmangel har påvirka psykisk helse og hjulpet å korrigere det? Anonymkode: febed...05c 0 Siter
nachnoo Skrevet 30. april Skrevet 30. april Ja, jeg har erfart det hos noen pasienter. Jeg anbefaler stort sett alle som bruker AD å i tillegg ta en tablett TrioBe daglig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april nachnoo skrev (3 timer siden): Ja, jeg har erfart det hos noen pasienter. Jeg anbefaler stort sett alle som bruker AD å i tillegg ta en tablett TrioBe daglig. Takk for svar. Interessant. Jeg har veldig grov (ikke målbar) folatmangel, da kan det hende det bidrar til min ustabile mentale tilstand da. Anonymkode: febed...05c 0 Siter
Fru2020 Skrevet 30. april Skrevet 30. april Jeg hadde også ingen målbar folat da jeg tok blodprøve for to uker siden. Startet på folat og var normal i går. Har ikke merket noe på psyken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Fru2020 skrev (10 minutter siden): Jeg hadde også ingen målbar folat da jeg tok blodprøve for to uker siden. Startet på folat og var normal i går. Har ikke merket noe på psyken. Det tar vel mye lengre tid å rette opp en mangel enn to uker… nivåene kan muligens stige raskt i blodet men å fylle lagre og at kroppen skal begynne bruke det normalt og rette opp eventuelle mangel symptomer tar nok lengre tid Anonymkode: febed...05c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Fru2020 skrev (På 30.4.2026 den 15.55): Jeg hadde også ingen målbar folat da jeg tok blodprøve for to uker siden. Startet på folat og var normal i går. Har ikke merket noe på psyken. Hvor stor dose folsyre tok du?:) Anonymkode: febed...05c 0 Siter
Fru2020 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor stor dose folsyre tok du?:) Anonymkode: febed...05c Jeg vet ikke. Kjøpte bare en som var på apoteket uten resept 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai nachnoo skrev (På 30.4.2026 den 12.23): Ja, jeg har erfart det hos noen pasienter. Jeg anbefaler stort sett alle som bruker AD å i tillegg ta en tablett TrioBe daglig. Kan jeg spørre deg- hvis man har alvorlig mangel, hvor lang tid tar det før eventuelle symptomer pga det blir bedre? Vet at nivået i blodet kanskje kan øke litt raskt, men det tar tid før mangel og symmtomer blir korrigert? Og hvis man slutter med tilskudd igjen etter kort tid kommer symptomene ganske fort tilbake ? Anonymkode: febed...05c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.