AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Er det noen sammenheng mellom oppstart av ssri og suicidalitet hos pasient med bipolar lidelse? Oppstod ganske brått ved doseøkning. Anonymkode: 62d45...434 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen sammenheng mellom oppstart av ssri og suicidalitet hos pasient med bipolar lidelse? Oppstod ganske brått ved doseøkning. Anonymkode: 62d45...434 Uten å være for sikker så mener jeg at det er en kjent virkning generelt ved oppstart av SSRI? Anonymkode: a0bb9...65c 0 Siter
nachnoo Skrevet 30. april Skrevet 30. april Ja, det er velkjent at suicidale tanker kan øke den første tiden etter oppstart SSRI. Derfor anbefales ukentlig oppfølging den første tiden. Heldigvis fører det ikke til en økning av faktiske suicid. 0 Siter
krøll9 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Disclaimer: Har ikke lenger diagnosen tror jeg, men kan relatere. Ssri har gitt meg raskt skifte i stemning og ført til at en depressiv episode har endret karakter. Har gått fra passiv, energiløs og mer apatisk type, til en ganske impulsiv, energisk men fortsatt likegyldig/disconnected tilstand. Men har gjort dette flere ganger, tro det eller ei, og har også opplevd å fått kun positiv effekt også. Noe annet jeg har merket er forverring av angst og suicidale tanker - men det gikk over etter 2 uker eller noe. Kanskje 3. Har du egne erfaringer? Eller er du skeptisk til oppstart? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.