Gå til innhold

Risperidon.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Vil jeg merke om jeg slutter med 1 mg risperidon? Hva med å prøve en halv? Vil det utgjøre noen forskjell? Føler meg klar nå til å slutte helt men er litt redd for å ta det steget, har så lyst å se om de positive symptomene er borte...noe jeg føler på meg at de er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg absolutt ikke gjort.

Det blir nok som en person med høyt blodtrykk som slutter med medisin. Det høye blodtrykket kommer tilbake og de positive symptomene kommer tilbake. Det går ikke an å bli kvitt noe sånt av seg selv.

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Det blir nok som en person med høyt blodtrykk som slutter med medisin. Det høye blodtrykket kommer tilbake og de positive symptomene kommer tilbake. Det går ikke an å bli kvitt noe sånt av seg selv.

Ånei, men det er jo bare 1 mg? Tenker bare tenk om jeg er kvitt det, det kan jo ingen vite. Hvis det var der fremdeles burde jeg ikke fått symptomer på 1 mg? Det er jo mange år siden jeg var psykotisk. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (15 minutter siden):

Min psykiater sier jo jeg kan gjøre det, er jo det du skriver som gjør meg usikker. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok som alle andre ganger du har valgt å slutte? Du velger jo helt selv, bare å ta medisinene bort, men da blir du jo like  dårlig om noen uker. 

Anonymkode: 91243...1dc

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Min psykiater sier jo jeg kan gjøre det, er jo det du skriver som gjør meg usikker. 

Ok. Så hvis psykiateren din har sagt det er ok å slutte, hvorfor spør du her da?

Anonymkode: b5572...75a

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg tror at din psykiater sier du kan avgjøre dette selv, fordi det er liten risiko forbundet med det.  All erfaring tilsier at du vil innse nødvendigheten av å ta medisiner igjen dersom du blir dårlig. Du pleier jo å få voldsom angst sammen med en del forestillinger som de fleste av oss oppfatter som psykotiske, og når du får den angsten, pleier du å ønske medisiner - noe som er bra. 

Synes du kan diskutere dette med vernepleieren som besøker deg regelmessig neste gang hun kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet på Litium en håndfull ganger, fordi jeg blir bedre og tror jeg ikke trenger den, med samme resultat hver eneste gang. Det går fort nedover! 

Anonymkode: ca80f...bdb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...