Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hva er vitsen med å ta medisiner når de ikke virker som de skal og når folk ikke blir friske? Stadig blir innlagt for å bli bedre men blir jo ikke bedre? Det er bare påan igjen hver gang, andre må vel leve med det og da? Symptomer og sykdom livet ut? 

Videoannonse
Annonse
emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Hva er vitsen med å ta medisiner når de ikke virker som de skal og når folk ikke blir friske? Stadig blir innlagt for å bli bedre men blir jo ikke bedre? Det er bare påan igjen hver gang, andre må vel leve med det og da? Symptomer og sykdom livet ut? 

Jeg tar medisiner og blir ikke helt frisk, men uten, så blir jeg skikkelig dårlig.  Derfor tar jeg medisiner og tror ikke det er så ulikt for andre heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar medisiner for stabilisering av sykdommen og for å forhindre dypere og mer alvorligere sykdomsutbrudd.

Anonymkode: 5f548...890

Skrevet

Medisiner gjør ikke alltid folk friske, men det kan mange ganger gjøre folk bedre.

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Jeg tar medisiner og blir ikke helt frisk, men uten, så blir jeg skikkelig dårlig.  Derfor tar jeg medisiner og tror ikke det er så ulikt for andre heller. 

Ja det er vel forskjell på fysiske og psykiske sykdommer, man holder seg mer frisk med medisiner mot fysiske ting. Selv om blodsukker kan være vanskelig å kontrollere uansett, men forstår virkelig ikke poenget med innleggelser. De er jo like dårlig der som de er hjemme men mulig det er noe med å bli ivaretatt og få maten servert, vi har jo alle ulike behov. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar medisiner for stabilisering av sykdommen og for å forhindre dypere og mer alvorligere sykdomsutbrudd.

Anonymkode: 5f548...890

Ok men du får sykdomsutbrudd på medisiner? 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Medisiner gjør ikke alltid folk friske, men det kan mange ganger gjøre folk bedre.

Bedre og bedre fru Blom, syns de sliter noe veldig og det gjør jeg selv og. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok men du får sykdomsutbrudd på medisiner? 

Jeg har bipolar depresjon som jeg ikke blir helt kvitt. Men som svar på spørsmål så har jeg tidligere blitt kraftig medisinert uten at det har hjulpet nevneverdig.

Anonymkode: 5f548...890

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Bedre og bedre fru Blom, syns de sliter noe veldig og det gjør jeg selv og. 

Bedre er fortsatt bedre, selv om man sliter. Man hadde ofte slitt mer uten medisiner, det har du jo erfart selv mange ganger.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bipolar depresjon som jeg ikke blir helt kvitt. Men som svar på spørsmål så har jeg tidligere blitt kraftig medisinert uten at det har hjulpet nevneverdig.

Anonymkode: 5f548...890

Ja det er det jeg mener, hva er vitsen da? Bare for å få bivirkninger? 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Bedre er fortsatt bedre, selv om man sliter. Man hadde ofte slitt mer uten medisiner, det har du jo erfart selv mange ganger.

Forstår bare ikke hvorfor de ikke har medisiner som virker men det taper vel alle i industrien på. 

Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Forstår bare ikke hvorfor de ikke har medisiner som virker men det taper vel alle i industrien på. 

Fordi medisiner ikke er magi. Vi har ikke alle svarene enda. 

I tillegg er det ofte mer enn medisiner som trengs for å bli bedre. Ting som å aktivisere seg selv, spise sunt, trene/være i bevegelse, være sosial osv er også viktig for at man skal ha det bedre.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Fordi medisiner ikke er magi. Vi har ikke alle svarene enda. 

I tillegg er det ofte mer enn medisiner som trengs for å bli bedre. Ting som å aktivisere seg selv, spise sunt, trene/være i bevegelse, være sosial osv er også viktig for at man skal ha det bedre.

Nei det er nok ikke magi. 

Mine to venner er aktive og sosiale men røyker og er overvektige, sånn som de er sosiale og styrer på skulle man tro de var friske av og til. Men de blir alltid dårlig igjen og innlagt. 

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja det er vel forskjell på fysiske og psykiske sykdommer, man holder seg mer frisk med medisiner mot fysiske ting. Selv om blodsukker kan være vanskelig å kontrollere uansett, men forstår virkelig ikke poenget med innleggelser. De er jo like dårlig der som de er hjemme men mulig det er noe med å bli ivaretatt og få maten servert, vi har jo alle ulike behov. 

Nå får jeg også medisiner for psykisk sykdom og uten de blir jeg skikkelig dårlig.

Det er mange som blir bedre ved innleggelse. Det kan bla være pga en blir skjermet at en blir bedre. Har selv blitt lagt inn veldig dårlig og kommet ut nesten frisk. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja det er vel forskjell på fysiske og psykiske sykdommer, man holder seg mer frisk med medisiner mot fysiske ting. 

Jeg går på en cocktail av ulike medisiner for fysisk sykdom (6 ulike medisiner hver dag). 

Det gjør meg ikke frisk, jeg vil aldri bli frisk. Men det gjør meg en del bedre, slik at jeg nå er i stand til å trene og dermed bli i bedre form. 

Men jeg vil aldri bli frisk eller i samme form som mennesker som ikke har disse utfordringene. 

Jeg for min del tar medisinene med glede, for jeg vil virkelig ikke tilbake til slik jeg følte meg uten dem.

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (30 minutter siden):

Nå får jeg også medisiner for psykisk sykdom og uten de blir jeg skikkelig dårlig.

Det er mange som blir bedre ved innleggelse. Det kan bla være pga en blir skjermet at en blir bedre. Har selv blitt lagt inn veldig dårlig og kommet ut nesten frisk. 

Ok. Men du er dårlig på medisiner og? 

Ok, ja det hjelper vel for noen da med innleggelse, men det er jo om og om igjen. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (22 minutter siden):

Jeg går på en cocktail av ulike medisiner for fysisk sykdom (6 ulike medisiner hver dag). 

Det gjør meg ikke frisk, jeg vil aldri bli frisk. Men det gjør meg en del bedre, slik at jeg nå er i stand til å trene og dermed bli i bedre form. 

Men jeg vil aldri bli frisk eller i samme form som mennesker som ikke har disse utfordringene. 

Jeg for min del tar medisinene med glede, for jeg vil virkelig ikke tilbake til slik jeg følte meg uten dem.

Ok. Det er bra du blir bedre på dem da, er vel kanskje sånn med alle medisiner da at en ikke blir frisk. 

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Ok. Men du er dårlig på medisiner og? 

Ok, ja det hjelper vel for noen da med innleggelse, men det er jo om og om igjen. 

Jeg er ikke helt frisk på medisiner, men fungerer brukbart da. 

Har selv hatt mange innleggelser som hjalp en stund, men så var det på'n igjen. Ble gradvis bedre og nå har jeg ikke trengt innleggelser på over 15år. Må jobbe for å holde meg der jeg nå er, så det kommer ikke helt av seg selv.

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke helt frisk på medisiner, men fungerer brukbart da. 

Har selv hatt mange innleggelser som hjalp en stund, men så var det på'n igjen. Ble gradvis bedre og nå har jeg ikke trengt innleggelser på over 15år. Må jobbe for å holde meg der jeg nå er, så det kommer ikke helt av seg selv.

Nei det er vel ikke mulig. 

Det er bra du ikke har trengt innleggelse da, ja man må jobbe selv også med ting. Og man må tåle å være dårlig om man ikke ønsker innleggelser hver gang man er dårlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...