AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Har en avtale med fastlegen om å selv si ifra om når jeg ønsker doseøkning på en medisin. Ingen kontroll, ingen oppfølging utover det. Ingen plan. Ingen måling av serumkonsentrasjon. Alt ligger i mine hender. Jeg er fra tidligere vant med at legen (psykiater) tar styringen og bestemmer opptrapping og hvordan det skal skje. Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Vet ikke om det er vanlig, men jeg har det også sånn med min medisin. Tilsvarende med ungene sine. Anonymkode: ee715...b1a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke om det er vanlig, men jeg har det også sånn med min medisin. Tilsvarende med ungene sine. Anonymkode: ee715...b1a Det er bare så vanskelig å vite om man behøver doseøkning eller ikke. Tidligere fikk jeg hjelp til å vurdere det. Nå er alt opp til meg. Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Monika skrev (3 minutter siden): Det er dessverre mange dårlige leger i dette landet 😔 Så du mener jeg har en dårlig lege? Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
emilie321 Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er bare så vanskelig å vite om man behøver doseøkning eller ikke. Tidligere fikk jeg hjelp til å vurdere det. Nå er alt opp til meg. Anonymkode: 0c099...35f Ja, det kan være vanskelig å vite. Selv kan jeg øke quetiapin opp til 200mg uten å konferere med legen. Der vet jeg når jeg bør øke, så det er ikke noe problem. Resten av medisinene bestemmer legen hvilke dose det skal være. Og sånn bør det vel være? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en avtale med fastlegen om å selv si ifra om når jeg ønsker doseøkning på en medisin. Ingen kontroll, ingen oppfølging utover det. Ingen plan. Ingen måling av serumkonsentrasjon. Alt ligger i mine hender. Jeg er fra tidligere vant med at legen (psykiater) tar styringen og bestemmer opptrapping og hvordan det skal skje. Anonymkode: 0c099...35f Ja, når en har erfaring med egen sykdom og kjenner symptomene og har et godt samarbeid med legen. Ikke om en er helt ny på alt Anonymkode: 80760...295 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Legen kan da virkelig ikke vite om man skal trappe opp? Det er det bare pasienten som kjenner. Anonymkode: bd0c9...441 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, når en har erfaring med egen sykdom og kjenner symptomene og har et godt samarbeid med legen. Ikke om en er helt ny på alt Anonymkode: 80760...295 Synes ikke det er noe godt samarbeid rundt dette i alle fall. Han lar meg styre alt. Tipper at om jeg hadde sagt jeg ville ha mye høyere enn anbefalt, så ville jeg fått det. Savner en plan. Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen kan da virkelig ikke vite om man skal trappe opp? Det er det bare pasienten som kjenner. Anonymkode: bd0c9...441 Tidligere har jeg som sagt gjort dette i samtid med psykiater som hadde en plan for opptrapping. Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke det er noe godt samarbeid rundt dette i alle fall. Han lar meg styre alt. Tipper at om jeg hadde sagt jeg ville ha mye høyere enn anbefalt, så ville jeg fått det. Savner en plan. Anonymkode: 0c099...35f Da må du si ifra at du ønsker vedkommende tar styringen. Anonymkode: 80760...295 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Leger vet som regel hvilke dose som gir best effekt på sykdom og plager, og det står jo i felleskatalogen over alle medikamenter. Jeg har alltid hatt lege som har bestemt hvilke dose jeg skulle ta av medisiner. Anonymkode: 87d90...571 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Leger vet som regel hvilke dose som gir best effekt på sykdom og plager, og det står jo i felleskatalogen over alle medikamenter. Jeg har alltid hatt lege som har bestemt hvilke dose jeg skulle ta av medisiner. Anonymkode: 87d90...571 Nettopp. Det er det jeg savner. Anonymkode: 0c099...35f 0 Siter
ISW Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai (endret) Jeg tipper legen ser litt an pasienten også. Om det er en person med god sykdomsinnsikt og erfaring med å bruke medisinen fra før, eller en person med f.eks aktiv psykose og ny medisin? Endret 4. mai av ISW 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Leger vet som regel hvilke dose som gir best effekt på sykdom og plager, og det står jo i felleskatalogen over alle medikamenter. Jeg har alltid hatt lege som har bestemt hvilke dose jeg skulle ta av medisiner. Anonymkode: 87d90...571 Legen er ikke pasienten som kjenner hvordan sykdommen oppleves, derfor er det alltid viktig med et samarbeid. Spesielt med folk som har vært sjuk ove rlang tid kan pasienten kjenne sin egen tilstand mye bedre enn en lege. I dette tilfellet høres det ikke slik ut og behandler må ta mye mer ansvar. Anonymkode: 80760...295 0 Siter
nachnoo Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Dette er ekstremt dårlig legehåndverk, og jeg er sikker på at det ikke er vanlig praksis. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.