Gå til innhold

Vanskelig å være sykemeldt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fungerer for dårlig til å være i jobb for tiden. Hodet lager bare krøll.

Men det er så vanskelig å være sykemeldt! Føler jeg svikter alle. Tenker jeg bare burde skjerpe meg og jobbe. (Det har jeg gjort i lang lang tid, men nå fungerte det ikke lengre…) Føler ikke jeg blir bedre av å være sykemeldt, fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg konstant dårlig samvittighet da jeg var i jobb, siden jeg ikke fikk til å gjøre jobben min uansett. 

Graver meg bare ned.

Hva gjør dere for å klare å legge vekk dårlig samvittighet og frykten for konsekvenser (det er ikke så populært at jeg er sykemeldt, siden ingen andre kan hoppe inn og ta over min arbeidsoppgaver, og det er heller ingen vikar som kan settes inn)?

Anonymkode: 4086e...197

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, for at du skal fungere på jobb så må du først fungere selv. Så jo raskere du får jobbet deg gjennom dette og blitt bedre, jo raskere kan du komme deg tilbake til jobb.

Anonymkode: 26d73...b7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men det er så vanskelig å være sykemeldt! Føler jeg svikter alle. Tenker jeg bare burde skjerpe meg og jobbe. (Det har jeg gjort i lang lang tid, men nå fungerte det ikke lengre…) Føler ikke jeg blir bedre av å være sykemeldt, fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg konstant dårlig samvittighet da jeg var i jobb, siden jeg ikke fikk til å gjøre jobben min uansett. 

Graver meg bare ned.

Hva gjør dere for å klare å legge vekk dårlig samvittighet og frykten for konsekvenser (det er ikke så populært at jeg er sykemeldt, siden ingen andre kan hoppe inn og ta over min arbeidsoppgaver, og det er heller ingen vikar som kan settes inn)?

Det er arbeidsgivers problem når en ansatt blir sykemeldt, ikke ditt. I blant blir ansatte sykemeldte, og da må en ha ordninger for det. Om arbeidsgiver da sliter blir det opp til han eller henne, altså ikke ditt problem å løse. 

Prøv å finn på noe som gjør deg godt. Kom deg ut å treff venner, finn på noe hyggelig. 

Anonymkode: 71dde...3d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Graver meg bare ned.

Får du hjelp på DPS? Fastlege?

Anonymkode: 59cf6...855

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...