AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Jeg fungerer for dårlig til å være i jobb for tiden. Hodet lager bare krøll. Men det er så vanskelig å være sykemeldt! Føler jeg svikter alle. Tenker jeg bare burde skjerpe meg og jobbe. (Det har jeg gjort i lang lang tid, men nå fungerte det ikke lengre…) Føler ikke jeg blir bedre av å være sykemeldt, fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg konstant dårlig samvittighet da jeg var i jobb, siden jeg ikke fikk til å gjøre jobben min uansett. Graver meg bare ned. Hva gjør dere for å klare å legge vekk dårlig samvittighet og frykten for konsekvenser (det er ikke så populært at jeg er sykemeldt, siden ingen andre kan hoppe inn og ta over min arbeidsoppgaver, og det er heller ingen vikar som kan settes inn)? Anonymkode: 4086e...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Vel, for at du skal fungere på jobb så må du først fungere selv. Så jo raskere du får jobbet deg gjennom dette og blitt bedre, jo raskere kan du komme deg tilbake til jobb. Anonymkode: 26d73...b7e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg fungerer for dårlig til å være i jobb for tiden. Hodet lager bare krøll. Men det er så vanskelig å være sykemeldt! Føler jeg svikter alle. Tenker jeg bare burde skjerpe meg og jobbe. (Det har jeg gjort i lang lang tid, men nå fungerte det ikke lengre…) Føler ikke jeg blir bedre av å være sykemeldt, fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg konstant dårlig samvittighet da jeg var i jobb, siden jeg ikke fikk til å gjøre jobben min uansett. Graver meg bare ned. Hva gjør dere for å klare å legge vekk dårlig samvittighet og frykten for konsekvenser (det er ikke så populært at jeg er sykemeldt, siden ingen andre kan hoppe inn og ta over min arbeidsoppgaver, og det er heller ingen vikar som kan settes inn)? Anonymkode: 4086e...197 Det er arbeidsgivers problem når en ansatt blir sykemeldt, ikke ditt. I blant blir ansatte sykemeldte, og da må en ha ordninger for det. Om arbeidsgiver da sliter blir det opp til han eller henne, altså ikke ditt problem å løse. Prøv å finn på noe som gjør deg godt. Kom deg ut å treff venner, finn på noe hyggelig. Anonymkode: 71dde...3d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg fungerer for dårlig til å være i jobb for tiden. Hodet lager bare krøll. Men det er så vanskelig å være sykemeldt! Føler jeg svikter alle. Tenker jeg bare burde skjerpe meg og jobbe. (Det har jeg gjort i lang lang tid, men nå fungerte det ikke lengre…) Føler ikke jeg blir bedre av å være sykemeldt, fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet. Samtidig hadde jeg konstant dårlig samvittighet da jeg var i jobb, siden jeg ikke fikk til å gjøre jobben min uansett. Graver meg bare ned. Hva gjør dere for å klare å legge vekk dårlig samvittighet og frykten for konsekvenser (det er ikke så populært at jeg er sykemeldt, siden ingen andre kan hoppe inn og ta over min arbeidsoppgaver, og det er heller ingen vikar som kan settes inn)? Anonymkode: 4086e...197 Får du hjelp på DPS? Fastlege? Anonymkode: 59cf6...855 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Jeg vet det egentlig ikke er mitt problem, men det blir fort mitt problem likevel. Mye arbeid stopper opp når ikke jeg er der. Fastlegen ville ha meg sykemeldt for lenge siden, det er jeg som har sagt nei. Men nå takket jeg ja til et par uker. Han vil ha meg sykemeldt lengre, men jeg vet ikke om jeg klarer. Er på dps, men har ikke nevnt problemet mitt med sykemelding. Det føles så trivielt i forhold til alt annet som skaper trøbbel. Men alt henger jo sammen. Jeg føler meg bare som en dårlig pasient som ikke mestrer hverken i samtalene, på jobb eller i hverdagen. Blir bare dårligere, og nå føles det som et skikkelig nederlag å være sykemeldt. Vil tilbake på jobb, men samtidig så vet jeg at jeg ikke kommer til å fungere der heller. Alt er bare rot. Anonymkode: 4086e...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet det egentlig ikke er mitt problem, men det blir fort mitt problem likevel. Mye arbeid stopper opp når ikke jeg er der. Det er ikke ditt ansvar. Barn sulter i afrika, skal du ta på deg ansvaret for det også? AnonymBruker skrev (1 time siden): Fastlegen ville ha meg sykemeldt for lenge siden, det er jeg som har sagt nei. Men nå takket jeg ja til et par uker. Han vil ha meg sykemeldt lengre, men jeg vet ikke om jeg klarer. Er det så bra for deg da, virker som om du bare utsetter problemet. Høres ut som om du må jobbe med deg selv og finne ut hva det er i jobben som gjør deg sjuk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er på dps, men har ikke nevnt problemet mitt med sykemelding. Det føles så trivielt i forhold til alt annet som skaper trøbbel. Men alt henger jo sammen. Jeg føler meg bare som en dårlig pasient som ikke mestrer hverken i samtalene, på jobb eller i hverdagen. Blir bare dårligere, og nå føles det som et skikkelig nederlag å være sykemeldt. Vil tilbake på jobb, men samtidig så vet jeg at jeg ikke kommer til å fungere der heller. Alt er bare rot. Anonymkode: 4086e...197 Du må få hjelp til å finne ut hva dette handler om og det kan du få nå hvis du forteller godt om situasjonen. Benytt deg av det. Anonymkode: 71dde...3d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Ja; du har jo rett i at jeg burde benytte sjansen nå til å få hjelp med dette også. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noe på jobben som gjør meg dårlig. Jeg fungere dårlig på fritiden også, men det er bare jobben jeg kan sykemeldes fra. Det er totalen nå som bare er kaos. Det er det som er frustrerende. Jeg takler ikke jobben, men jeg blir ikke bedre av å være sykemeldt. Jeg takler ikke fritiden, men jeg kan jo ikke sykemelde meg fra det. Anonymkode: 4086e...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja; du har jo rett i at jeg burde benytte sjansen nå til å få hjelp med dette også. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noe på jobben som gjør meg dårlig. Jeg fungere dårlig på fritiden også, men det er bare jobben jeg kan sykemeldes fra. Det er totalen nå som bare er kaos. Det er det som er frustrerende. Jeg takler ikke jobben, men jeg blir ikke bedre av å være sykemeldt. Jeg takler ikke fritiden, men jeg kan jo ikke sykemelde meg fra det. Anonymkode: 4086e...197 Hva er det du ikke takler? Anonymkode: 26d73...b7e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja; du har jo rett i at jeg burde benytte sjansen nå til å få hjelp med dette også. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noe på jobben som gjør meg dårlig. Jeg fungere dårlig på fritiden også, men det er bare jobben jeg kan sykemeldes fra. Det er totalen nå som bare er kaos. Det er det som er frustrerende. Jeg takler ikke jobben, men jeg blir ikke bedre av å være sykemeldt. Jeg takler ikke fritiden, men jeg kan jo ikke sykemelde meg fra det. Anonymkode: 4086e...197 hva er dte som ligger i bunn som gjør at du ikke takler da? Anonymkode: 71dde...3d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Takler er kanskje ikke riktig ord. Klarer, er kanskje mer riktig. Jeg har havnet i en eller annen limbo. Tom for energi, tom for tiltak, tom for evnen til å gjøre noe som helst. Nevnte det for behandler i dag; at jeg synes det er vanskelig å vite hva som er riktig å gjøre. Behandler byttet tema til det vi egentlig skal jobbe med. Så da er jeg like langt, og i tillegg sitter jeg med følelsen av at jeg bare gjør feil uansett. Feil å være sykemeldt, feil å ikke være sykemeldt, feil å ikke selv vite hva som er best, feil å nevne det siden jeg ikke har noen svar. Møkkadag… Anonymkode: 4086e...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Møkkadag… Anonymkode: 4086e...197 så bra at du er innlagt da, så du kan få god hjelp til å komme deg på beina etter hvert Anonymkode: 71dde...3d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): så bra at du er innlagt da, så du kan få god hjelp til å komme deg på beina etter hvert Anonymkode: 71dde...3d1 Hvor står det at hen er innlagt? Anonymkode: df5c2...943 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor står det at hen er innlagt? Anonymkode: df5c2...943 under behandling da, spille ringen rolle så lenge ts får hjelp Anonymkode: 71dde...3d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Er ikke innlagt. Går til samtaler på dps. Foreløpig gjør det meg dårligere heller enn bedre, men målet er vel at det skal snu en eller annen gang. Anonymkode: 4086e...197 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.