Gå til innhold

Kan hun kvalifisere til hjelp på DPS (angstplager)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ung voksen, 20 år, hatt angst siden før 10 årsalder. Perfeksjonist. Mistet halve skolegangen på ungdomskolen pga skolevegring. Droppet ut av vgs pga angstplager etter et halvt år. 

Jobber nå ca 60-70 prosent. Har mye tankekjør og vonde tanker om seg selv. Kjøret har tatt seg opp og fortsetter og å eskalere. Bruker Zoloft 100 mg. Unnviker sosiale situasjoner. Hva må til for å få hjelp på DPS?

@nachnoo?

Anonymkode: d7c2c...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvet å gå privat eller mulighet til det? Evt at fastlegen ringer å hører med dps om råd og veiledning slik at hun kan få hjelp nå og ikke om flere mnd? Kanskje hun må øke dosen eller så my evt prøve en ny medisin. Har hun prøvet høyere dose før? 
mer forferdelig å måtte gå rundt slik😥

Anonymkode: 9689f...964

Skrevet

Glemte å nevne at personen fikk hjelp på BUP, til god nytte, fra ca 16-18 årsalder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere prøvet å gå privat eller mulighet til det? Evt at fastlegen ringer å hører med dps om råd og veiledning slik at hun kan få hjelp nå og ikke om flere mnd? Kanskje hun må øke dosen eller så my evt prøve en ny medisin. Har hun prøvet høyere dose før? 
mer forferdelig å måtte gå rundt slik😥

Takk. Jeg går privat selv og det er dyrt. Personen tjener lav lønn så hen har dessverre ikke råd.

Skrevet

Jeg tenker det skader ikke be fastlegen henvise til DPS. Min erfaring er at det enkelte DPS kapasitet ofte avgjør om man kommer inn eller ikke.

Anonymkode: 3ff40...7ea

Skrevet

Ingenting å tape, hun trenger hjelp.

Sjekket ut avtalespesialister med avtale? 

Anonymkode: 2ed03...6c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting å tape, hun trenger hjelp.

Sjekket ut avtalespesialister med avtale? 

Anonymkode: 2ed03...6c2

Takk. Hvordan gjør jeg det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk. Jeg går privat selv og det er dyrt. Personen tjener lav lønn så hen har dessverre ikke råd.

Det skjønner jeg, huff håper virkelig dere finner ut av det. Snakk med fastlege. Har dere rask psykisk helse i kommunen der du bor? Det skal være ett lavterskeltilbud. Ellers har man ambulant team som kan komme hjem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skjønner jeg, huff håper virkelig dere finner ut av det. Snakk med fastlege. Har dere rask psykisk helse i kommunen der du bor? Det skal være ett lavterskeltilbud. Ellers har man ambulant team som kan komme hjem. 

Tusen takk for råd. Jeg skal sjekke ut det du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...