AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai På DPS vet jeg at de kalles pasienter. Anonymkode: 5c10d...5b6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Klienter Anonymkode: 3c917...747 Aha. Takk. Hvorfor er det forskjell egentlig? Man er jo, eller kan være, like syk selv om man går privat. Anonymkode: 5c10d...5b6 0 Siter
Sakura Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) Jeg vet ikke men tenker pasienter eller klienter. Sikkert for en er syk de navne kommer fra. Pasienter mer sykehusavdelings ord. Endret 5. mai av Sakura 0 Siter
Sakura Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Sakura skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke men tenker pasienter eller klienter. Pasienter mer sykehusavdeling. 0 Siter
Soleil70 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Tenker mest på meg selv som en kunde jeg, som kjøper en tjeneste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aha. Takk. Hvorfor er det forskjell egentlig? Man er jo, eller kan være, like syk selv om man går privat. Anonymkode: 5c10d...5b6 Smak og behag hva vi kaller det. Jeg foretrekker klienter fremfor begrepet pasienter. Anonymkode: 3c917...747 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai I all offentlig sammenheng, lovverk etc, heter de pasienter. Jeg var i april på et todagers kurs med ca 150 kolleger. Jeg hørte ingen kalle dem noe annet enn pasienter. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Har vært pasient både hos private og offentlige, til nød har jeg hørt noen si bruker, men da er det på gjentagende og faste behandlinger og hendelser. Anonymkode: c538d...d85 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har vært pasient både hos private og offentlige, til nød har jeg hørt noen si bruker, men da er det på gjentagende og faste behandlinger og hendelser. Anonymkode: c538d...d85 De sier brukere på rus og psykisk helse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Pasient. Samme hos tannlege og fastlegen. Anonymkode: 08321...5c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai En person som behandles for noe helserelatert kalles pasient. I USA forsøker de å utradere pasienters rettigheter ved å innføre klient eller kunde som begrep i medisinsk litteratur. Private psykiatere/psykologer kaller allerede pasienter for klienter, og det er sykt siden de bruker det ordet i samme setning som de diskuterer (p)sykdom. Anonymkode: 4e0fb...280 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.