Gå til innhold

Hva kaller private psykologer/psykiatere menneskene som kommer til terapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På DPS vet jeg at de kalles pasienter.

Anonymkode: 5c10d...5b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klienter

Anonymkode: 3c917...747

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Klienter

Aha. Takk. Hvorfor er det forskjell egentlig? Man er jo, eller kan være,  like syk selv om man går privat. 

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke men tenker pasienter eller klienter. Sikkert for en er syk de navne kommer fra. Pasienter mer sykehusavdelings ord. 

Endret av Sakura
Skrevet
Sakura skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke men tenker pasienter eller klienter. Pasienter mer sykehusavdeling. 

nachnoo
Skrevet

De kalles pasienter. 

Soleil70
Skrevet

Tenker mest på meg selv som en kunde jeg, som kjøper en tjeneste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aha. Takk. Hvorfor er det forskjell egentlig? Man er jo, eller kan være,  like syk selv om man går privat. 

Smak og behag hva vi kaller det. Jeg foretrekker klienter fremfor begrepet pasienter. 

nachnoo
Skrevet

I all offentlig sammenheng, lovverk etc, heter de pasienter. 
Jeg var i april på et todagers kurs med ca 150 kolleger. Jeg hørte ingen kalle dem noe annet enn pasienter. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært pasient både hos private og offentlige, til nød har jeg hørt noen si bruker, men da er det på gjentagende og faste behandlinger og hendelser. 

Anonymkode: c538d...d85

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har vært pasient både hos private og offentlige, til nød har jeg hørt noen si bruker, men da er det på gjentagende og faste behandlinger og hendelser. 

Anonymkode: c538d...d85

De sier brukere på rus og psykisk helse. 

AnonymBruker
Skrevet

Pasient. Samme hos tannlege og fastlegen. 

Anonymkode: 08321...5c6

AnonymBruker
Skrevet

En person som behandles for noe helserelatert kalles pasient.

I USA forsøker de å utradere pasienters rettigheter ved å innføre klient eller kunde som begrep i medisinsk litteratur. Private psykiatere/psykologer kaller allerede pasienter for klienter, og det er sykt siden de bruker det ordet i samme setning som de diskuterer (p)sykdom.

Anonymkode: 4e0fb...280

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...