Gå til innhold

Gratulerer man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kvinnelig kollega har fått nye og større bryst/pupper. Det er absolutt ikke til å unngå å legge merke til det. Hvordan forholder man seg?

Gratulerer? Gir kompliment? Late som ingenting? Eller?

Anonymkode: 226c9...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kvinnelig kollega har fått nye og større bryst/pupper. Det er absolutt ikke til å unngå å legge merke til det. Hvordan forholder man seg?

Gratulerer? Gir kompliment? Late som ingenting? Eller?

Man later som ingenting, det er ikke noe du har noe med. 

Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Man later som ingenting, det er ikke noe du har noe med. 

Ok. Jeg har jo ikke noe med om noen har runddag, gifter seg eller har fått ny bunad heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg har jo ikke noe med om noen har runddag, gifter seg eller har fått ny bunad heller.

Det blir noe helt annet enn å kommentere noens kropp og det skjønner du godt.

Skrevet
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det blir noe helt annet enn å kommentere noens kropp og det skjønner du godt.

Hva hvis jeg vet at en venn sliter med overvekt og klarer å få til en varig vekltnedgang?

Skrevet

Drit i å kommenter på andres kropper.

Anonymkode: 50e33...8fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva hvis jeg vet at en venn sliter med overvekt og klarer å få til en varig vekltnedgang?

En nær venn er noe annet enn en kollega. Dette vet du utmerket godt.

Skrevet

Når det gjelder kropp og utseende synes jeg man i utgangspunktet bør vente til vedkommende kommer inn på temaet selv. Det kan finnes unntak hvis det er noen man står nær og kjenner forhistorien til. 

Folk er så forskjellige, så selv kommentarer som er hyggelig og positivt ment, kan bli oppfattet feil og sårende. Så i de fleste tilfeller er det best å la være, inntil det eventuelt blir et samtaleemne slik at man får utdypet og nyansert litt. Raske bemerkninger i forbifarten kan føre til leie misforståelser.  

Selv er jeg såpass sløv mht. andres klesdrakt og utseende at det faller helt naturlig å overse det. Folk må skifte hårfarge fullstendig, bytte ut brillene med linser (eller omvendt) eller noe tilsvarende svært tydelig/synlig, hvis jeg skal legge merke til det... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...