Gå til innhold

Nachnoo: Symptomer på paranoia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en psykoselidelse hvor paranoia har vært en del av symptomene. De siste to dagene har jeg fått symptomer på paranoia igjen. Ingen psykose siden jeg jo har selvinnsikt. Men klart det er veldig ubehagelig, for jeg blir jo redd. Spørsmålet mitt er om jeg nå bør kontakte lege for evt justering av medisin, helst denne uka? Eller kan jeg bare vente og se an hvordan det utvikler seg? Takknemlig for råd. 

Anonymkode: 17466...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har en psykoselidelse hvor paranoia har vært en del av symptomene. De siste to dagene har jeg fått symptomer på paranoia igjen. Ingen psykose siden jeg jo har selvinnsikt. Men klart det er veldig ubehagelig, for jeg blir jo redd. Spørsmålet mitt er om jeg nå bør kontakte lege for evt justering av medisin, helst denne uka? Eller kan jeg bare vente og se an hvordan det utvikler seg? Takknemlig for råd. 

Jeg synes du skal ta kontakt med lege i morgen.

Jeg hadde en gang en pasient som ligner det du beskriver. Kunne ringe meg med følgende melding: "I dag på butikken følte jeg igjen at alle de andre snakket om meg. Bør jeg øke dosen?" Så økte hun dosen en tid, gikk så tilbake til opprinnelig dose, og så kunne det gå et år eller to til neste gang.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (11 minutter siden):

Jeg synes du skal ta kontakt med lege i morgen.

Jeg hadde en gang en pasient som ligner det du beskriver. Kunne ringe meg med følgende melding: "I dag på butikken følte jeg igjen at alle de andre snakket om meg. Bør jeg øke dosen?" Så økte hun dosen en tid, gikk så tilbake til opprinnelig dose, og så kunne det gå et år eller to til neste gang.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...