Gå til innhold

Erfaringer med å ikke gå inn i traumer/hendelser fra barndommen og allikevel bli bedre fra psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du erfaringer med bedring på depresjon og angst-symptomer selv om du har traumer eller sår fra barndom som du ikke har bearbeidet?

Jeg ble utsatt for noen seksuelle krenkelser som barn og har hatt det med meg inn i voksen alder. Ble da alvorlig deprimert og innlagt etter høy belastning og stress i lengre tid. Fortalte om krenkelsene for første gang. Siden har jeg hatt bilder i hodet av dem hver dag (ingen følelser-regner med at de er undertrykte). 

Psykodynamiker mener at alt ligger lagret i kroppen og foreslår å hente frem minnene for å få frem følelsene og få bearbeidet dem. Mitt spørsmål er om dette er den eneste eller beste måten å bli bedre fra depresjon og angst på? Hadde håpet å "slippe" det. Er unnvikende så det er meget ubehagelig å gå inn i. "Må" jeg det tar jeg utfordringen med klump i magen. Råd?

@nachnoo

Anonymkode: cae9f...354

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...