Gå til innhold

For syk, ødelagt og vedvarende sviktende funksjon.

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi det er veldig få som forstår hva det innebærer å ønske endring. 

Forstår du det selv? I så fall kan du jo opplyse oss om hva den magiske formelen for endring går ut på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Virker ikke som om du skjønner hva jeg spør om. Du trekker en konklusjon om at så mange her inne ikke ønsker en endring? Hva baserer du den antakelsen på når du kun har fått noen få spørsmål i tråden din? Hvordan kan du vite at folk her inne ikke ønsker endring?

Anonymkode: 27c53...08b

Slik jeg leser innen psykiatri her på forumet, så går det stortsett i det samme egentlig. Det må alltid skje en forandring i noe for at det skal skje en endring. Jeg regner med de fleste er enige i det? Men hvor mange er villige til å forandre noe som vi føler oss kjente i og trygge i, selv når en føler angst, ubehag, smerte, lidelse, frykt osv. Det er det samme ved angst og deprimerte tanker. Det er fryktelig vanskelig å tenke positivt og snu tankegangen da. I hvertfall var/ er det for meg. Men jeg har gjort det så mange ganger at det er blitt en slik vane for meg. Mennesker ønsker helst det behagelige og ikke det ubehagelige, men ofte må det til det ubehagelige og vonde for at det skal skje en positiv forandring. Vi vil ta piller for å unngå angst og uro, men det er det verste egentlig. Jeg tar ingenting når jeg får angst en sjelden gang og da går det over og jeg tenker nesten ikke på det lenger. Hvor mange gjør dette her inne?

Anonymkode: 44a2a...d15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik jeg leser innen psykiatri her på forumet, så går det stortsett i det samme egentlig. Det må alltid skje en forandring i noe for at det skal skje en endring. Jeg regner med de fleste er enige i det? Men hvor mange er villige til å forandre noe som vi føler oss kjente i og trygge i, selv når en føler angst, ubehag, smerte, lidelse, frykt osv. Det er det samme ved angst og deprimerte tanker. Det er fryktelig vanskelig å tenke positivt og snu tankegangen da. I hvertfall var/ er det for meg. Men jeg har gjort det så mange ganger at det er blitt en slik vane for meg. Mennesker ønsker helst det behagelige og ikke det ubehagelige, men ofte må det til det ubehagelige og vonde for at det skal skje en positiv forandring. Vi vil ta piller for å unngå angst og uro, men det er det verste egentlig. Jeg tar ingenting når jeg får angst en sjelden gang og da går det over og jeg tenker nesten ikke på det lenger. Hvor mange gjør dette her inne?

Åja okei, da forstår jeg mer, du snakker om HELE psykforumet og ikke kun innleggene i tråden din. Det var det jeg ikke skjønte forstår du. 

Mange som er stuck ja, livredd for endring. Endring er vondt vet du, ofte i hvert fall. Men det er og veeeldig mange her som har gjort enorme ting og sett store fremskritt :) Å tenke positivt synes jeg er bare tull, for meg funka ikke dte i det hele tatt. Trengte konkrete teknikker for å håndtere alt og da gikk det veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja okei, da forstår jeg mer, du snakker om HELE psykforumet og ikke kun innleggene i tråden din. Det var det jeg ikke skjønte forstår du. 

Mange som er stuck ja, livredd for endring. Endring er vondt vet du, ofte i hvert fall. Men det er og veeeldig mange her som har gjort enorme ting og sett store fremskritt :) Å tenke positivt synes jeg er bare tull, for meg funka ikke dte i det hele tatt. Trengte konkrete teknikker for å håndtere alt og da gikk det veldig bra.

Ja jeg beklager jeg ikke fikk det frem før nå. Men bra at du har samme erfaring som meg med å endre på ting i livet og tankegangen sin. Ja en kan gråte av det men det er sannheten. Men en må lære seg teknikker og hvordan en skal gå frem. Kan ikke gape over for mye heller til å begynne med. Men jeg vil ikke dømme andre her inne, vet selv hvor lett det er å være i elendigheten sin. Selv jeg og andre merker enorm stor forskjell på meg det siste året. Fantastisk for deg og vil jeg tro å oppleve bedring :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...