Gå til innhold

Betablokker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har brukt det?

Jeg har veldig mye fysiske symptomer, aktivering og fight flight. Har lite nytte av ad,ap osv for å roe ned, så tenkte høre med legen om betablokker. Vil gjerne høre om erfaring med det. Og roer det ned et stresssa hodet ? Ikke i form av tankekjør og sånt men bare stress, (som jeg tror kommer av fight flight i kroppen) :) 

Anonymkode: 7a9da...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betablokker virker på hjertebank, skjelving og svetting. Ikke på tanker.

Ikke prøv det om du har astma eller diabetes. Snakk med legen din om det.

Skrevet
nachnoo skrev (29 minutter siden):

Betablokker virker på hjertebank, skjelving og svetting. Ikke på tanker.

Ikke prøv det om du har astma eller diabetes. Snakk med legen din om det.

Jeg har fått betablokker og jeg har både astma og diabetes. Har også hatt hjerteinfarkt. Hvorfor skal en ikke få det når en har astma og/eller diabetes?

Skrevet

Betablokkere finnes som uselektive (som Inderal/propanolol) og som selektive (som metoprolol/Seloken). Det er særlig de uselektive som forverrer astma, men også de selektive må kun gis etter nøye vurdering av lege.

Betablokkere demper/maskerer symptomer på hypoglykemi/hjertebank. Også her må legen gjøre en nøye vurdering.

Betablokkere etter hjerteinfarkt er nærmest obligatorisk. Forebygger arrytmier og gjør at man lever lengre.

Skrevet
nachnoo skrev (38 minutter siden):

Betablokkere finnes som uselektive (som Inderal/propanolol) og som selektive (som metoprolol/Seloken). Det er særlig de uselektive som forverrer astma, men også de selektive må kun gis etter nøye vurdering av lege.

Betablokkere demper/maskerer symptomer på hypoglykemi/hjertebank. Også her må legen gjøre en nøye vurdering.

Betablokkere etter hjerteinfarkt er nærmest obligatorisk. Forebygger arrytmier og gjør at man lever lengre.

Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...