Gå til innhold

Til NHD, andre - i tvil


Gjest syrin

Anbefalte innlegg

Nå om dagen er jeg litt nedfor.

Jeg har gått på zoloft siden juli og har nå økt dosen til 150 mg fra 50 i løpet av den tiden.

Har gått på 150 mg i litt over en uke.

Jeg tar dette for en tvangslidelse.(angst for smitte, vasker hendene hele tiden osv.)

Jeg har ikke merket noen bedring på min lidelse men har derimot endel andre plager jeg lurer på om kommer av zoloft.

Fra jeg startet har jeg hatt magesmerter, løs mage og generelt en endring av avføringsvaner.

+ sover utrolig dårlig om natten.

Etter siste økning av medisinen har dette blitt mye verre og jeg har nå i flere dager nesten hatt diare og må stadig løpe på do.

Jeg har smerter i magen og er slapp men har ikke feber eller annet som tyder på annen slags infeksjon.

Kan det være zoloften som er årsaken??

Og må jeg regne med dette hvis jeg fortsetter med zoloft.

Et siste spørsmål:

Hvis jeg må bytte over til et annet SSRI fordi zoloft ikke virker eller gir bivirkninger, hvilket er naturlig å gå over til da og hvor mange SSRI kan man egentlig prøve før man bør gi seg???

Mange spørsmål, håper noen har tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Ut fra det du skriver er det stor grunn til å mistenke Zoloft for å være årsaken til mageplagene.

Jeg ville skiftet til en annen SSRI f.eks. Seroxat.

Du skal ikke fortvile fordi effekten var dårlig. Ved tvangslidelse er det ikke sjelden at en må være på 150-200 mg i flere uker før effekten kommer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme erfaring med Zoloft og mageproblemer. Jeg bruker 100 mg pr dag, og kan leve med det. Men da jeg prøvde å øke til 150 mg, fikk jeg samme mageproblemer som det du beskriver, og måtte, etterhvert, gå tilbake til 100 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...