Gå til innhold

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)

Måtte snakke med gemini, skrev jeg mistenker jeg får mensen og jeg får en spesiell sinnstilstand før mensen. har sluttet å føre logg, men det er den samme smerten, som om den er på vei. Noen andre her som har pmdd? For gemini sa det ligner på det jeg har. Intense tunge tanker. Alt som er vondt fra før blir verre og jeg tror jeg snart skal dø, så det er ikke vits å legge planer for fremtiden. Jeg har det slik ca 1 gang i mnd. Enda mer angst fikk jeg når den skriver det kan behandles med p piller. 
Ssri mens symtomene holder på? bruker man ssri bare den tiden? Den ga meg linken til mental helse. 

Noen som har pmdd og har erfaring? hva er deres tanker når dere får det? hvorfor skal man bli så dårlig bare av en vanlig naturlig syklus!

Endret av UtakknemligDiva
Videoannonse
Annonse
Glitter
Skrevet

Er mange med diagnosen på kvinneguiden. Du vil få flere svar der. :)

UtakknemligDiva
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Er mange med diagnosen på kvinneguiden. Du vil få flere svar der. :)

Er banned fra der, og tror jeg har det bedre om jeg ikke har tilgang til det forumet :) men takk for tips. Sitter her og venter på besøket kl 11. Allerede drukket en irish. Ikke kunnet ta på meg sminke enda fordi jeg hadde grått det vekk. Begynte igjen å gråte. Bare en følelse av tristhet. Og særlig nå, skulle vel egentlig gledet meg til dagen.

stjernestøv
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (46 minutter siden):

Er banned fra der, og tror jeg har det bedre om jeg ikke har tilgang til det forumet :) men takk for tips. Sitter her og venter på besøket kl 11. Allerede drukket en irish. Ikke kunnet ta på meg sminke enda fordi jeg hadde grått det vekk. Begynte igjen å gråte. Bare en følelse av tristhet. Og særlig nå, skulle vel egentlig gledet meg til dagen.

Jeg vet ikke hva det er men jeg var veldig plaget før jeg begynte å ta p.sprøyta, gråt og var ustabil og blødde kjempemasse. Har gått på den noen tiår nå og man skal visst bare ta den i to år men legene skriver nå ut, vernepleier sa man kunne få benskjørhet. Har ikke fått det jeg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Har gått på den noen tiår nå og man skal visst bare ta den i to år men legene skriver nå ut, vernepleier sa man kunne få benskjørhet.

Langvarig bruk av p-sprøyte kan påvirke bentettheten, slik at risikoen for benskjørhet kan øke. Generelt kan hormonprevensjon ha bivirkninger, det betyr ikke at alle får dem. 

Men det er vel ikke så mange flere år du vil trenge prevensjon. 

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (7 minutter siden):

Langvarig bruk av p-sprøyte kan påvirke bentettheten, slik at risikoen for benskjørhet kan øke. Generelt kan hormonprevensjon ha bivirkninger, det betyr ikke at alle får dem. 

Men det er vel ikke så mange flere år du vil trenge prevensjon. 

Ok. 

Nei jeg trenger det i grunn ikke, bare tar det for å slippe plagene jeg hadde før. Men er kanskje ferdig med mensen? Fyller 54 i år. 

Skrevet
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Men er kanskje ferdig med mensen? Fyller 54 i år. 

Snittalderen er visst 51 - 53 år. Selv holdt jeg på til jeg var 56, men det var lenge mellom hver gang de siste årene. Slapp heldigvis varianten med å blø stadig vekk mot slutten, som også er relativt vanlig. Jeg fikk mensen da jeg var bare 11 år og 7 mnd, så jeg sørget ikke akkurat da det var over. 

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (3 minutter siden):

Snittalderen er visst 51 - 53 år. Selv holdt jeg på til jeg var 56, men det var lenge mellom hver gang de siste årene. Slapp heldigvis varianten med å blø stadig vekk mot slutten, som også er relativt vanlig. Jeg fikk mensen da jeg var bare 11 år og 7 mnd, så jeg sørget ikke akkurat da det var over. 

Ok. Ja vil unngå de voldsomme blødningene folk sier de har, vet ikke når jeg skal slutte med p-sprøyta. Husker ikke når jeg fikk mensen, uff ja det er ikke noe særlig å ha mensen. Bare plager med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...