Gå til innhold

Spm. ang lånekasseregler


kie

Anbefalte innlegg

Det gjelder definisjoner....

Har man "hatt rett til støtte" når man har tatt et studie som er godkjent for støtte, men at man ikke fikk det p.g.a. forsinkelser?

F.eks. ved opparbeidelse av rettigheter ifb. fødsel.

Håper noen skjønte spørsmålet.

Nyskjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel - jeg skjønte det ikke... Og jeg prøvde, altså. Hva skal du med "hatt rett til støtte"? Kan det komme an på hva slags forsinkelser? Finner du noe på lanekassen.no eller kan de hjelpe deg æsj, glem det, de svarer jo aldri på telefonen. Prøv en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jeg skjønte det ikke... Og jeg prøvde, altså. Hva skal du med "hatt rett til støtte"? Kan det komme an på hva slags forsinkelser? Finner du noe på lanekassen.no eller kan de hjelpe deg æsj, glem det, de svarer jo aldri på telefonen. Prøv en gang til.

Ok,

Man tar et studie som gir rett til støtte i følge lånekassa.

Men man får ikke lån/stipend fordi man er forsinket. Man får ikke lån/stipend før man har tatt igjen forsinkelsen.

Har man da etter 6 mnd. allikevel krav på f.eks. fødselsstipend?

Reglen for det er jo at man må "ha hatt rett til støtte de siste 6 mnd for å kunne få fødselsstipend"

Dette ble veldig klønete forklart, men...

Blir de 6 mnd man studerer og tar igjen forsinkelse godkjent som "opptjeningsgrunnlag"?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...