Gå til innhold

Hvorfor gir ikke DPS mer intensiv terapi og får pasientene fortere ut/stabile?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk samtale annenhver uke som alvorlig deprimert og behandler sa at hun gjerne skulle hatt tilbudt meg oftere hjelp, men at hun hadde så mange pasienter. Jeg gikk til samtaler i 3 år. Kanskje behandlingstiden kunne vært halvert om jeg fikk mer intensiv hjelp?

Anonymkode: d9624...fd3

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det er nok like mange forskjellige grunner til dette som det er pasienter.

Skrevet

Det koker vel ned til manglende ressurser. Nå er ikke jeg fagmann, men ifølge min logikk vil vel intensiv behandling bety at hver behandler har færre pasienter av gangen, noe som gjør at flere enn i dag vil stå helt uten hjelp - helt til det er deres tur og de også skal gjennom et mer intensivt opplegg.

Tror absolutt at mer intensiv  behandling ville vært bedre for mange, inkludert meg selv den gangen jeg gikk til DPS, men når ressursene er som de er så må man kanskje inngå noen kompromisser. Et slikt kompromiss er kanskje at det er bedre å få folk inn i hjelpeapparatet så fort som mulig, selv om det betyr litt for sjeldne timer, enn at de blir stående helt uten hjelp lengre enn idag siden intensiv behandling setter større begrensinger på hvor mange som er i systemet av gangen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk samtale annenhver uke som alvorlig deprimert og behandler sa at hun gjerne skulle hatt tilbudt meg oftere hjelp, men at hun hadde så mange pasienter. Jeg gikk til samtaler i 3 år. Kanskje behandlingstiden kunne vært halvert om jeg fikk mer intensiv hjelp?

Er det ikke det som er hensikten med pakkeforløp?

Anonymkode: 24616...dd2

Skrevet
Anonymos skrev (26 minutter siden):

Det koker vel ned til manglende ressurser. Nå er ikke jeg fagmann, men ifølge min logikk vil vel intensiv behandling bety at hver behandler har færre pasienter av gangen, noe som gjør at flere enn i dag vil stå helt uten hjelp - helt til det er deres tur og de også skal gjennom et mer intensivt opplegg.

Tror absolutt at mer intensiv  behandling ville vært bedre for mange, inkludert meg selv den gangen jeg gikk til DPS, men når ressursene er som de er så må man kanskje inngå noen kompromisser. Et slikt kompromiss er kanskje at det er bedre å få folk inn i hjelpeapparatet så fort som mulig, selv om det betyr litt for sjeldne timer, enn at de blir stående helt uten hjelp lengre enn idag siden intensiv behandling setter større begrensinger på hvor mange som er i systemet av gangen.

Sant nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...