Gå til innhold

Skilsmisse er i ferd med å bli et luksusgode som kun de velstående har råd til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Renta hindrer skilsmisse skrives det.

https://www.nrk.no/ytring/renta-redder-ekteskapet-1.17882960

Anonymkode: 1bfe0...0df

Det var en litt dramatisk vinkling kanskje...men det er jo noe i det. Det er dyrt å skille seg. Jeg tror ikke det har blitt verre, men heller ikke bedre. Kjøpekraften til nordmenn har praktisk talt stått stille i 15 år (jeg var litt overrasket da jeg leste det, men det stemmer.) 

Norges Bank følger bare mandatet sitt, men Det å velge høy rente fremfor inflasjon er et politisk valg som er bra for noen grupper og dårlig for andre. Samfunnsøkonomer er dundrende uenige om det.

Hvis man først og fremst sliter med mye lån er ikke så dumt med lav rente og høy inflasjon.

For etablerte, velstående folk er dagens politikk bra. Huset stiger i verdi fordi det ikke bygges boliger. Pengene yngler med høy rente. Varer blir billige.

AnonymBruker
Skrevet

Jupp. Her er forholdet ganske dødt og vi lever mer som romkamerater enn kjærestepar, men vi har ikke råd til brudd.

Anonymkode: 849a4...239

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...