Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å spise ute men sliter med å spise alene. Det må jeg siden jeg alltid er alene. Men jeg tør kun å spise hamburger eller pølser ute. Men mere på andre finere steder på buffet ol. så sliter jeg. Derfor unngår jeg dette. Tør dere å spise alene ute? Jeg føler alle ser på meg og dømmer meg og blir mere synlig siden jeg ikke har noen å gjemme meg bak. Hva gjøre dere?

Anonymkode: c062f...e99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mye alene selv også. Har spist ute 2 ganger og satt litt igjen med samme følelsen at det var ukomfortabelt. Så har ikke gjort det siden, men selv ser jeg ikke to ganger på om andre spiser alene og synes egentlig de er tøff. Så bare gjør det! 

Anonymkode: 3691e...772

emilie321
Skrevet

Jeg spiser knapt ute med andre og iallefall aldri alene, er ikke så glad i å spise ute. Er jeg ute å spiser, så tenker jeg ikke over det om det sitter en alene å spiser. 

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har lyst til å spise ute men sliter med å spise alene. Det må jeg siden jeg alltid er alene. Men jeg tør kun å spise hamburger eller pølser ute. Men mere på andre finere steder på buffet ol. så sliter jeg. Derfor unngår jeg dette. Tør dere å spise alene ute? Jeg føler alle ser på meg og dømmer meg og blir mere synlig siden jeg ikke har noen å gjemme meg bak. Hva gjøre dere?

Anonymkode: c062f...e99

Folk bryr seg ikke så mye om andre. De er mer opptatt av seg og sitt (sine). 

Jeg har spist alene et par ganger. Kjenner jo litt på skam, men prøver å si til meg selv det jeg skrev over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har lyst til å spise ute men sliter med å spise alene. Det må jeg siden jeg alltid er alene. Men jeg tør kun å spise hamburger eller pølser ute. Men mere på andre finere steder på buffet ol. så sliter jeg. Derfor unngår jeg dette. Tør dere å spise alene ute? Jeg føler alle ser på meg og dømmer meg og blir mere synlig siden jeg ikke har noen å gjemme meg bak. Hva gjøre dere?

Anonymkode: c062f...e99

Du opptar ikke så mange tanker i andres liv som du tror. Folk bryr seg særdeles lite om hva andre gjør og har mer enn nok med seg selv.

Skulle noen se på deg og tenke noe, så vil det a) for det første si mer om dem enn om deg og b) være glemt hos dem innen fem sekunder.

Anonymkode: cc08b...65b

Skrevet

Det hender jeg spiser ute alene og det er sånn helt greit. Om jeg er alene pleier jeg å velge steder hvor jeg kan velge selv hvor jeg sitter i restauranten, jeg foretrekker å sitte ved et vindu. Da har jeg noe å se på under måltidet. Jeg prøver også å velge retter som ikke tar altfor lang tid å tilberede. 

Noen foretrekker å scrolle på mobilen før og etter maten og noen har med seg bok. Det viktigste å huske på er at andre folk ikke bryr seg om man spiser alene. De er opptatt med seg og sitt.

Det er også mange forskjellige årsaker til at folk spiser alene: noen er på forretningsreiser alene, noen er på vei fra A til B alene, noen liker å spise ute alene, noen orket ikke lage middag den dagen og noen har ingen å invitere med.

Skrevet

Det gjør meg ingenting å spise alene på restaurant. Jeg ville ikke valgt buffet hvis jeg var alene - foretrekker å sitte og bli servert. Jeg hadde nok også stått over «fine dining» med mange retter. Man kan sitte og se på folk som passerer, for eksempel, dersom man sitter ute eller ved et vindu, eller man kan ha med seg en bok eller scrolle på telefonen. 

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Jeg spiser ikke ute så ofte men det gjør meg ingen ting🙂kan sitte på en benk og spise mat jeg har kjøpt på matbutikken. 

Endret av Sakura
XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har lyst til å spise ute men sliter med å spise alene. Det må jeg siden jeg alltid er alene. Men jeg tør kun å spise hamburger eller pølser ute. Men mere på andre finere steder på buffet ol. så sliter jeg. Derfor unngår jeg dette. Tør dere å spise alene ute? Jeg føler alle ser på meg og dømmer meg og blir mere synlig siden jeg ikke har noen å gjemme meg bak. Hva gjøre dere?

Anonymkode: c062f...e99

Støtt og stadig. Hvorfor skulle jeg ikke våge det?

Babette
Skrevet

Det er sjelden jeg spiser ute alene, men det forekommer. En gang jeg var i Oslo på kurs, spiste jeg alene på Egon om kvelden. Restauranten var stappfull og bordene sto tett.  Jeg kunne ikke unngå å høre mye av samtalene rundt meg, og dette er midt i blinken for en i overkant nysgjerrig person.  Ved flere bord med to par var det tydelig at de var to generasjoner, da synes jeg det er morsomt å tippe om det er hans eller hennes foreldre. 

Dette er mange år siden. I dag ville opplevelsen neppe blitt slik, nå sitter folk og scroller på den evinnelige mobilen sin, uansett om de er to eller ti rundt bordet. Og i den grad det samtales, dreier mye seg om det de ser på mobilen.

Jeg har nedlagt mobilforbud for min egen samboer når vi spiser ute, men det er ikke alltid han adlyder. 

 

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har spist ute alene mange ganger. Det plager meg ikke i det hele tatt, men jeg går ikke på fin restaurant. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg har aldri spist ute alene og kan ikke tenke meg det tror jeg. 

Skrevet

Jeg har reist en del alene i jobben, og da blir det jo en del måltider alene ute. Hender en sjelden gang jeg spiser ute også i nærmiljøet, men ikke så ofte, og jeg ser an stedet. Hyggeligere å gå der flere spiser alene, enn der det bare er par og grupper. Har også hendt en sjelden gang at jeg på impuls setter meg alene og tar en øl i sola. Sånt er mye lettere å gjøre på reise enn i egen by.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 0.16):

Jeg føler alle ser på meg og dømmer meg

Anonymkode: c062f...e99

Hadde det som deg tidligere, men nå klarer jeg av og til å nyte en kaffe ute aleine. F.eks på Espresso House. Har aldri spist middag aleine ute da. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...