Gå til innhold

Er det noen visdomsord du finner irriterende?


Anbefalte innlegg

Worrisome_plenty
Skrevet

Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Det er det største bullshit jeg har hørt. Og til og med fra en stor filosof. Nietze, sikkert stavet feil.

Videoannonse
Annonse
Glitter
Skrevet

Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. 

Det legger sånn skyld på personen hvis den ikke greier å håndtere situasjonen sin "riktig". 

stjernestøv
Skrevet

Alt du ser i andre har du i deg selv, det syns jeg er bullshit. Det stemmer jo ikke, alt man ser i andre som er negativt er liksom noe man har i seg selv og trenger å jobbe med. 

XbellaX
Skrevet

 

Worrisome_plenty skrev (2 timer siden):

 . Det er det største bullshit jeg har hørt. Og til og med fra en stor filosof. Nietze, sikkert stavet feil.

Enig, i begge. Det som ikke dreper deg kan gjøre deg sterkere, men det avhenger av at du faktisk får (og tar i mot) god og riktig hjelp til å forvalte erfaringene på en måte som ikke tynger deg resten av livet eller til og med sakte tar livet av deg.

 

Glitter skrev (1 time siden):

Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. 

Det legger sånn skyld på personen hvis den ikke greier å håndtere situasjonen sin "riktig". 

Jeg ser hva du mener. Jeg opplever det er mye sant i disse visdomsordene dersom man legger godvilja til, men de er  kolossalt overforenklet. 

 

 

 

 

 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (39 minutter siden):

Jeg ser hva du mener. Jeg opplever det er mye sant i disse visdomsordene dersom man legger godvilja til, men de er  kolossalt overforenklet. 

En klok, gammel dame sa «Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man får lov å ta det». Altså at vi har ulik kapasitet til å takle utfordringer, og at dette ikke alene styrers av vilje eller bevisste prosesser. Synes det var godt sagt. Hun var en kjærlig dame, full av takknemlighet over livet hun hadde «fått lov» å leve, og visste at ikke alle var like heldige. 

Anonymkode: 1ba41...bb7

stjernestøv
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (3 timer siden):

Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Det er det største bullshit jeg har hørt. Og til og med fra en stor filosof. Nietze, sikkert stavet feil.

Ja det er ikke sant, man blir ikke sterkere av det som ikke dreper en. Kan til og med bli svakere. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. 

Det legger sånn skyld på personen hvis den ikke greier å håndtere situasjonen sin "riktig". 

Det har jeg fått høre mange ganger av folk, og hvordan skal man ta det liksom? Tenke positivt? 

XbellaX
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En klok, gammel dame sa «Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man får lov å ta det». Altså at vi har ulik kapasitet til å takle utfordringer, og at dette ikke alene styrers av vilje eller bevisste prosesser. Synes det var godt sagt. Hun var en kjærlig dame, full av takknemlighet over livet hun hadde «fått lov» å leve, og visste at ikke alle var like heldige. 

Anonymkode: 1ba41...bb7

Fint sagt, og det rommer kanskje ( i min tolkning i det minste) noe av det jeg synes er slitsomt ved lignende visdomsord, - nemlig at kontekst sjelden trekkes inn. Et menneske kan kjempe det reimer og tau kan holde i årevis, men hvis ikke personen også har et eller annet støttende rundt seg i form av: nettverk/økonomi/tak over hodet/hjelpeapparat så kommer man sjelden særskilt langt.

Endret av XbellaX
stjernestøv
Skrevet

Sånt liker jeg ikke lenger...

Kan være et bilde av tekst som sier 'Life is n an echo. What you send out, comes back. What you give, you get If you don't like the echo, change the sound sound you're making.'

stjernestøv
Skrevet

Og dette, man kan ikke bare gi og gi uten å få noe tilbake for da blir det fort tomt. Man må gi og motta mener nå jeg. 

Kan være et bilde av tekst som sier 'A tree doesn't eat its own fruit; it gives it away away to the world. A truly happy life is not about how much you cn gather for yourself, but how much sweetness you share with others.'

Skrevet

Før likte jeg det. Nå går det inn det ene øret og ut det andre og setter på en kul sang i stedet. 

stjernestøv
Skrevet

dette er mer realistisk. 

Kan være et bilde av tekst som sier 'Take a moment to be grateful for the things you have. Okay, now back to wishing everything were different.'

psykedeliker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (4 timer siden):

Det er det største bullshit jeg har hørt.

Alle "visdomsord" er bullshit når de anvendes i feil kontekst.

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det har jeg fått høre mange ganger av folk, og hvordan skal man ta det liksom? Tenke positivt? 

Nei si det. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei si det. 

Husker det stod i en dødsannonse "Si positive ord, tenkt positive tanker, og gjør positive gjerninger og det positive gror". Noe sånt, det er jo ikke sant da. Mange er faktisk positive men likevel raser verden sammen rundt dem. 

Skrevet

Bak skyene er himmelen alltid blå.  👎

stjernestøv
Skrevet
Osten skrev (4 minutter siden):

Bak skyene er himmelen alltid blå.  👎

Og det finnes alltid lys i enden av tunellen. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Og det finnes alltid lys i enden av tunellen. 

Ja 😂

stjernestøv
Skrevet

Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg, har gjort det men de blir jo ikke bedre av den grunn og hva lærer de av det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...