Gå til innhold

Har du vært fastlåst i terapi for så å kjenne på bevegelse?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du sette fingeren på hva som utløste det? Hos meg var det å snakke om traumer fra barndommen som har ligget undertrykt. Psykodynamisk terapi. 

Anonymkode: 5c4af...ff5

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Fremgangen begynte da det ble slutt på grøtrundtgåingen. Dette var såkalt innsiktsterapi, men det fikk jeg ikke vite før flere år etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (27 minutter siden):

Fremgangen begynte da det ble slutt på grøtrundtgåingen. Dette var såkalt innsiktsterapi, men det fikk jeg ikke vite før flere år etterpå.

Er det noe som faktisk heter innsiktsterapi?

Anonymkode: 5c4af...ff5

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe som faktisk heter innsiktsterapi?

Ja, ifølge Norsk Pasientskadeerstatning.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Fremgangen begynte da det ble slutt på grøtrundtgåingen. Dette var såkalt innsiktsterapi, men det fikk jeg ikke vite før flere år etterpå.

Jeg skjønner ikke helt, med den lille informasjonen jeg har, hvorfor du møtte til terapien som var så lite fruktbar for deg?

Anonymkode: 5c4af...ff5

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt, med den lille informasjonen jeg har, hvorfor du møtte til terapien som var så lite fruktbar for deg?

I begynnelsen hadde jeg håp om at det ville endre seg, senere var det bare for å oppfylle medvirkningsplikten.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

I begynnelsen hadde jeg håp om at det ville endre seg, senere var det bare for å oppfylle medvirkningsplikten.

Det må ha vært fryktelig lite utviklende for deg. Hadde du i tillegg dårlig kjemi med behandler?

Anonymkode: 5c4af...ff5

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde du i tillegg dårlig kjemi med behandler?

Jeg ser ikke på kjemi som relevant i en pasient-behandler relasjon.

Forøvrig opplevde jeg subjektiv bedring, men objektivt sett ble situasjonen bare verre fordi jeg ble ledet bort fra den forståelsen jeg i utgangspunktet hadde - som etter flere år viste seg å være riktig likevel.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser ikke på kjemi som relevant i en pasient-behandler relasjon.

Forøvrig opplevde jeg subjektiv bedring, men objektivt sett ble situasjonen bare verre fordi jeg ble ledet bort fra den forståelsen jeg i utgangspunktet hadde - som etter flere år viste seg å være riktig likevel.

For meg er kjemi superviktig! Ellers funker det bare ikke. Dere kommuniserte ikke på en klar og tydelig måte da? Du kunne bedt om bytte av behandler?

Anonymkode: 5c4af...ff5

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere kommuniserte ikke på en klar og tydelig måte da?

Jo, men jeg ble behandlet for noe helt annet enn det jeg søkte hjelp for, uten at verken behandler eller fastlege oppdaget at noe var galt.

Endret av psykedeliker
krøll9
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Ja, ifølge Norsk Pasientskadeerstatning.

😆🫣 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 19.19):

Kan du sette fingeren på hva som utløste det? Hos meg var det å snakke om traumer fra barndommen som har ligget undertrykt. Psykodynamisk terapi. 

Anonymkode: 5c4af...ff5

Mener du fysisk fastlåst eller psykisk? Jeg har opplevd å ikke klare å fysisk bevege meg når jeg dissosierer i timen. Er det det du mente?

Anonymkode: 1cf40...555

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mener du fysisk fastlåst eller psykisk? Jeg har opplevd å ikke klare å fysisk bevege meg når jeg dissosierer i timen. Er det det du mente?

Anonymkode: 1cf40...555

Jeg mente psykisk, men jeg er ikke tillegg veldig slapp i kroppen under timen. Det høres vondt ut slik du har hatt det.

Anonymkode: 5c4af...ff5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg mente psykisk, men jeg er ikke tillegg veldig slapp i kroppen under timen. Det høres vondt ut slik du har hatt det.

Anonymkode: 5c4af...ff5

Ok. Det har jeg ingen erfaring med. Kroppen er ikke slapp når jeg ikke kan røre meg. 

Anonymkode: 1cf40...555

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...