Gå til innhold

Ny tapet i gammelt hus

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Jeg skal renovere et soverom i et hundre år gammelt hus. River alt av innervegger, isolerer, legger nye strømkabler, setter opp sponplater og skal tapetsere. Har fagfolk til dette, muligens med unntak av tapetseringen.

Hva slags tapet bør jeg bruke? Er opptatt av å bevare gammelt stil. Det var papirtapet fra før. Bør jeg ha det igjen?

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
påskelilje
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

"Gammel stil" kan være så mangt. Har det vært tapet på veggene tidligere, ligger det gjerne flere lag som man kan la seg inspirerere av. - hvis du ikke har kastet dem allerede. 

Eller du kan prøve denne: https://fortidsminneforeningen.no/nettbutikk/gode-rad-serien/tapeter-i-norge/

Her var det faktisk bare to lag; en opprinnelig papirtapet, som ikke var særlig fin, og en vinyltapet som ble satt opp for ca 20-25 år siden. Det er kastet. Ser for meg noe snåblomstret, men det var mer type tapet jeg tenkte på.

Skrevet

Stikk innom en Fargerike butikk. De har godt utvalg og kompetanse på tapet. 

Anonymkode: b4999...fbc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...