Gå til innhold

Går det an å dø av hjertestans når man har pacemaker?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg alltid lurt på 😅

Anonymkode: fdb14...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, pacemakeren forhindrer bare lav puls / at hjertet slår for sakte. Det finnes andre typer hjerteproblemer som kan ende med stans. 

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (6 timer siden):

Ja, pacemakeren forhindrer bare lav puls / at hjertet slår for sakte. Det finnes andre typer hjerteproblemer som kan ende med stans. 

Forhindrer det ikke også at hjertet slår uregelmessig? Jeg og tenkte før at de med pacemaker er trygg for den hjelper jo hjertet å slå. 

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (7 timer siden):

Ja, pacemakeren forhindrer bare lav puls / at hjertet slår for sakte. Det finnes andre typer hjerteproblemer som kan ende med stans. 

Ja, men noen har jo fått innebygd en hjertestarter. Så hvis hjertet slutter å slå så skrus det på igjen og hjertet og personen lever videre. 

Anonymkode: fdb14...9b5

Lady HM
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Forhindrer det ikke også at hjertet slår uregelmessig? Jeg og tenkte før at de med pacemaker er trygg for den hjelper jo hjertet å slå. 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men noen har jo fått innebygd en hjertestarter. Så hvis hjertet slutter å slå så skrus det på igjen og hjertet og personen lever videre. 

Anonymkode: fdb14...9b5

Men det er jo mange grunner til at man får hjertestans - en pacemaker forhindrer bare noen av disse grunnene.

Skrevet
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Forhindrer det ikke også at hjertet slår uregelmessig?

Den hjelper mot visse typer hjerteslag-avvik. Men det går likevel an å dø av hjertesvikt, det er jo gjerne en grunn til at man får pacemaker i utgangspunktet.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, men noen har jo fått innebygd en hjertestarter. Så hvis hjertet slutter å slå så skrus det på igjen og hjertet og personen lever videre. 

Hvis den impulsen er tilstrekkelig. Det er ikke noe mekanisk hjerte som alltid kommer til å slå. 

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Forhindrer det ikke også at hjertet slår uregelmessig? Jeg og tenkte før at de med pacemaker er trygg for den hjelper jo hjertet å slå. 

Hadde jo vært fint med evig liv :) Skulle ha kjøpt meg en slik, hvis det var tilfelle.

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (8 timer siden):

Den hjelper mot visse typer hjerteslag-avvik. Men det går likevel an å dø av hjertesvikt, det er jo gjerne en grunn til at man får pacemaker i utgangspunktet.

Ja var det jeg mente, vet to som har det pga urytmisk hjerte. 

stjernestøv
Skrevet
Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Hadde jo vært fint med evig liv :) Skulle ha kjøpt meg en slik, hvis det var tilfelle.

Ja sant det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...