AnonymBruker Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Pga depresjon isolerer jeg meg mer enn tidligere. Svigers bor flere timer unna. Har sluttet å ta telefonen når de ringer... Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai XbellaX skrev (3 timer siden): Hvordan opplever du de reagerer på det? Iom at de ikke bor her jeg bor så sees vi ikke og får dermed ikke snakket om det. Vet at de spør mannen min om hvordan det går. Håper de forstår... Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Ja, jeg har kontakt med dem. De bor også noen timer unna og det er ikke alltid like god stemning mellom dem. Men jeg er alltid med når samboer besøker dem og ønsker å prioritere det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Fru2020 skrev (9 minutter siden): Ja, jeg har kontakt med dem. De bor også noen timer unna og det er ikke alltid like god stemning mellom dem. Men jeg er alltid med når samboer besøker dem og ønsker å prioritere det. Ikke god stemning mellom svigermor og svigerfar? Du er god som er med synes jeg. Er du en naturlig utadvent person eller bruker du mye krefter på å være sosial? Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke god stemning mellom svigermor og svigerfar? Du er god som er med synes jeg. Er du en naturlig utadvent person eller bruker du mye krefter på å være sosial? Anonymkode: 6c346...522 Mellom svigermor og svigerfar ja. Jeg er veldig god på smalltalk, men jeg er introvert så det koster meg mye. I tillegg har jeg me så jeg blir somregel sengeliggende etter en sånn dag. Svigers er foreldrene til samboer. Det vil si de er en stor del av hans historie. Jeg ønsker å ta del i så stor del av hans historie som mulig. Gjennom å tilbringe tid med hans foreldre blir jeg også bedre kjent med han, gjennom å bli gitt et lite glimt inn i hans fortid. Foreldrene hans er ganske voksne så det gir meg også muligheten til å støtte han i hans støtte til dem. Jeg hadde også samme holdning til mine tidligere svigerforeldre. De bodde langt vekke og vi bodde hos dem i en uke eller to flere ganger i året. De kom også å bodde hos oss. Det koster masse, men gav meg også mye. Endret 22. mai av Fru2020 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Fru2020 skrev (1 minutt siden): Mellom svigermor og svigerfar ja. Jeg er veldig god på smalltalk, men jeg er introvert så det koster meg mye. I tillegg har jeg me så jeg blir somregel sengeliggende etter en sånn dag. Svigers er foreldrene til samboer. Det vil si de er en stor del av hans historie. Jeg ønsker å ta del i så stor del av hans historie som mulig. Gjennom å tilbringe tid med hans foreldre blir jeg også bedre kjent med han, gjennom å bli gitt et lite glimt inn i hans fortid. Foreldrene hans er ganske voksne så det gir meg også muligheten til å støtte han i hans støtte til dem. Jeg hadde også samme holdning til mine tidligere svigerforeldre. De bodde langt vekke og vi bodde hos dem i en uke eller to flere ganger i året. De kom også å bodde hos oss. Det koster masse, men gav meg også mye. Jeg og mannen min ble sammen da vi var 19 og 20 år. Nå er vi i 40-årene. Jeg har opplevd igjennom livet tilbrakt tid med dem når det har vært naturlig (de har som sagt bodd et annet sted enn oss). Jeg kjenner at jeg får ekstra dårlig samvittighet når du skriver som du gjør. Depresjon og utmattelse (+unnvikelse) er gjerne "ingen god unnskyldning" når alt kommer til alt? Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
Glitter Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Vi bodde 5 min unna svigers da vi var sammen. Så selv om jeg var i en dårlig periode så kom de på besøk og vi besøkte dem. Men de brukte ikke å ringe meg. Vil tro jeg hadde tatt telefonen da. Skjønner du synes det er slitsomt, samtidig er det viktig å prioritere nærmeste familie. Du trenger jo ikke prate så lenge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Glitter skrev (53 minutter siden): Vi bodde 5 min unna svigers da vi var sammen. Så selv om jeg var i en dårlig periode så kom de på besøk og vi besøkte dem. Men de brukte ikke å ringe meg. Vil tro jeg hadde tatt telefonen da. Skjønner du synes det er slitsomt, samtidig er det viktig å prioritere nærmeste familie. Du trenger jo ikke prate så lenge. Det har jeg respekt for at du gjorde! Jeg er i utgangspunktet en ganske privat, lukket og unnvikende person. Er blitt mer åpen etter å ha begynt i terapi. Takk for det lille pushet: jeg skal ta tlf neste gang og pensle samtalen inn på dem. Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
Glitter Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har jeg respekt for at du gjorde! Jeg er i utgangspunktet en ganske privat, lukket og unnvikende person. Er blitt mer åpen etter å ha begynt i terapi. Takk for det lille pushet: jeg skal ta tlf neste gang og pensle samtalen inn på dem. Anonymkode: 6c346...522 Gjør det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Vi blir bedt på middag og ut å spise, vi sier ofte nei. Min svigermor ringer av og til og hun har alltid vært snill og god, hun er dement nå men vil ha meg med på cafe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai stjernestøv skrev (Akkurat nå): Vi blir bedt på middag og ut å spise, vi sier ofte nei. Min svigermor ringer av og til og hun har alltid vært snill og god, hun er dement nå men vil ha meg med på cafe. Går det ann å føre en vanlig samtale med henne? Hvorfor blir dere ikke med? Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går det ann å føre en vanlig samtale med henne? Hvorfor blir dere ikke med? Anonymkode: 6c346...522 Det er jo mannen som avviser hele tiden og det syns jeg er feil, han syns sånt er bare styr med det er jo hans mor. Ja hun besøkte meg en dag, hadde med blomster og sjokolade og hun er så søt. Vi snakket om mye men hun sier ting igjen og igjen, hun er ikke så vekke som min mor var enda. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai stjernestøv skrev (34 minutter siden): Det er jo mannen som avviser hele tiden og det syns jeg er feil, han syns sånt er bare styr med det er jo hans mor. Ja hun besøkte meg en dag, hadde med blomster og sjokolade og hun er så søt. Vi snakket om mye men hun sier ting igjen og igjen, hun er ikke så vekke som min mor var enda. Ja, ok. Kan du treffe henne alene fremover? Forstod det slik at du trenger å komme deg litt ut? Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, ok. Kan du treffe henne alene fremover? Forstod det slik at du trenger å komme deg litt ut? Anonymkode: 6c346...522 Ja hun har lenge villet ha meg med på cafe, nå er planen å gå når det blir fint vær så vi kan sitte ute. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai stjernestøv skrev (4 minutter siden): Ja hun har lenge villet ha meg med på cafe, nå er planen å gå når det blir fint vær så vi kan sitte ute. Det høres ut som en god plan😊 Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som en god plan😊 Anonymkode: 6c346...522 Ja håper det går bra Trenger jo ikke være så lenge, vi har vært på cafe før sammen vi men det blir jo litt avstumpet mtp min tilstand. Og hun vil gjerne ha meg i 80 års dagen sin men det spørs, jeg går ikke i selskaper. Var i konfirmasjon til nevøen da og er glad for det for hans del, det gir ikke meg noe å sitte der med masse ukjente folk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai stjernestøv skrev (11 timer siden): Ja håper det går bra Trenger jo ikke være så lenge, vi har vært på cafe før sammen vi men det blir jo litt avstumpet mtp min tilstand. Og hun vil gjerne ha meg i 80 års dagen sin men det spørs, jeg går ikke i selskaper. Var i konfirmasjon til nevøen da og er glad for det for hans del, det gir ikke meg noe å sitte der med masse ukjente folk. Kan du gjøre det for hennes skyld?😘 Anonymkode: 6c346...522 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan du gjøre det for hennes skyld?😘 Anonymkode: 6c346...522 Kan det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.