AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Må innrømme at jeg aldri har tenkt i de baner. For meg har sykdommen vært et rent helvete. Men når jeg tenker på det så har jeg lært noe om meg selv i prosessen. Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må innrømme at jeg aldri har tenkt i de baner. For meg har sykdommen vært et rent helvete. Men når jeg tenker på det så har jeg lært noe om meg selv i prosessen. Anonymkode: 384a2...79c Sykdommen min har lært meg mye om livet , andre mennesker og meg selv, selv om jeg til tider har hatt et Helvete. Jeg tenkte ikke som mine foreldre da jeg vokste opp og lærte ikke å se livet fra deres synspunkt, jeg hadde min egen sannhet og den holdt jeg på. Min mor lærte meg å vise ubegrenset omsorg da og det er jeg takknemlig for, hun lærte meg også ydmykhet så noe skylder jeg henne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai stjernestøv skrev (21 minutter siden): Sykdommen min har lært meg mye om livet , andre mennesker og meg selv, selv om jeg til tider har hatt et Helvete. Jeg tenkte ikke som mine foreldre da jeg vokste opp og lærte ikke å se livet fra deres synspunkt, jeg hadde min egen sannhet og den holdt jeg på. Min mor lærte meg å vise ubegrenset omsorg da og det er jeg takknemlig for, hun lærte meg også ydmykhet så noe skylder jeg henne. Det høres ut som om sykdommen har gitt deg mye positivt! Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det høres ut som om sykdommen har gitt deg mye positivt! Anonymkode: 384a2...79c Ja den har tross alt det Vi lærer stadig noe nytt og vi er aldri utlært, man bare fortsetter å lære. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai stjernestøv skrev (2 minutter siden): Ja den har tross alt det Vi lærer stadig noe nytt og vi er aldri utlært, man bare fortsetter å lære. Jeg synes det er fantastisk at du klarer å ha den i innstillingen! Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er fantastisk at du klarer å ha den i innstillingen! Anonymkode: 384a2...79c Takk Ja jeg tror vi er her for å lære og jeg har lært mye, vi er hverandres lærere og elever. Har hatt mange lærere og elever. 0 Siter
XbellaX Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må innrømme at jeg aldri har tenkt i de baner. For meg har sykdommen vært et rent helvete. Men når jeg tenker på det så har jeg lært noe om meg selv i prosessen. Anonymkode: 384a2...79c Man skal i hvert fall være uhyre forsiktig med hvem man sier den setningen til. Man skal vite ganske nøyaktig hvor vedkommende befinner seg i prosessen og at vedk er tilgjengelig for å høre slike ting. 4 Siter
Glitter Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Absolutt ingen ressurs. Sykdom har frarøvet meg jobb og mine barn og sikkert venner også. For meg blir det tåpelig å si. Absolutt ingenting kan veie opp for de tapene. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Jeg hadde fint klart meg uten sykdom; både somatisk og psykisk. Mine barn hadde også fint klart seg uten sine funksjonsnedsettelser. Men så er det jo slik at vi har det vi har, og da må vi nesten prøve å få det til å fungere på en eller annen måte. På vår reise har vi møtt mange fine mennesker, og opplevd mye. Hadde livet sett annerledes ut, hadde vi sikkert møtt andre fine mennesker og hatt andre opplevelser. Det er ikke mulig å finne ut hva man eventuelt kunne hatt annerledes; vi vet bare hva vi har. Opp-og nedturer; og så er det opp til oss selv hva vi gjør ut av det når vi har muligheten til det. Anonymkode: 81988...d60 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Glitter skrev (2 timer siden): Absolutt ingen ressurs. Sykdom har frarøvet meg jobb og mine barn og sikkert venner også. For meg blir det tåpelig å si. Absolutt ingenting kan veie opp for de tapene. Skjønner godt at du ser det på den måten/opplever det slik. Du er og har vært alvorlig syk veldig lenge. Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
Glitter Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skjønner godt at du ser det på den måten/opplever det slik. Du er og har vært alvorlig syk veldig lenge. Anonymkode: 384a2...79c Ja det har vart i straks ti år nå. Kjipt, men sånn er det bare. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Glitter skrev (17 minutter siden): Ja det har vart i straks ti år nå. Kjipt, men sånn er det bare. Ja. Utviklet du deg normalt som barn og ungdom? Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
Glitter Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Utviklet du deg normalt som barn og ungdom? Anonymkode: 384a2...79c Nja, ikke helt. Ble testet og sånt, men var bare i en gråsone. Men hadde første depresjon 9 år gammel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Glitter skrev (39 minutter siden): Nja, ikke helt. Ble testet og sånt, men var bare i en gråsone. Men hadde første depresjon 9 år gammel. Fikk du hjelp hos BUP? Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
Glitter Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fikk du hjelp hos BUP? Anonymkode: 384a2...79c Nope. Var 25 første gang jeg kom i psykiatrien. Endret 22. mai av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Den eneste måten psykisk sykdom er en ressurs er at hvis man er psykisk syk så får man mer empati med de som er psykisk syke. Psykisk syke forstår hverandre, man kan dele vonde ting med hverandre og få trøst og støtte. Man føler seg mindre alene. Anonymkode: 8ae90...988 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Jeg har hatt mange positive opplevelser i hypomane perioder, nye vennskap, kjærester osv. Gjort og våget ting som også har endra meg i normale perioder. Men depresjonene har vært jævlige og ødeleggende. Ville bytta bipolar mot ingen diagnose any day. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Drømmeautomat skrev (1 time siden): Jeg har hatt mange positive opplevelser i hypomane perioder, nye vennskap, kjærester osv. Gjort og våget ting som også har endra meg i normale perioder. Men depresjonene har vært jævlige og ødeleggende. Ville bytta bipolar mot ingen diagnose any day. Signerer! Helt jævlig smertefulle depresjoner! Anonymkode: 384a2...79c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Klart sykdom eller de fleste andre vonde erfaringer KAN være en ressurs, men det er vel avhengig av at man har hodet nok over vannet til å klare å bruke erfaringer til noe positivt? Enten det vonde/sykdommen er i fortiden, eller noe som vedvarer.. Holder man (billedlig talt) på å drukne eller ikke klarer å se mer enn en cm foran seg, så må det være veldig provoserende å høre. Og da stemmer det ikke. Lov å håpe at det blir en ressurs på et tidspunkt, for det sier noe om at man er på en plass der det er mulig. Anonymkode: 11a55...aab 1 Siter
ISW Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Jeg prøver å tenke at angst er en nyttig fysiologisk respons hvis man en dag skulle stå ovenfor en trussel. Men jeg siterer en artikkel fra min behandler: En angstlidelse er på ingen måte nyttig eller hjelpsom. Derfor er svaret mitt på spørsmålet nei. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.