Gå til innhold

Psykologen min sa at sykdom kan være/gi en ressurs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har tenkt i de baner. For meg har sykdommen vært et rent helvete. Men når jeg tenker på det så har jeg lært noe om meg selv i prosessen.

Anonymkode: 384a2...79c

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må innrømme at jeg aldri har tenkt i de baner. For meg har sykdommen vært et rent helvete. Men når jeg tenker på det så har jeg lært noe om meg selv i prosessen.

Sykdommen min har lært meg mye om livet , andre mennesker og meg selv, selv om jeg til tider har hatt et Helvete. Jeg tenkte ikke som mine foreldre da jeg vokste opp og lærte ikke å se livet fra deres synspunkt, jeg hadde min egen sannhet og den holdt jeg på. Min mor lærte meg å vise ubegrenset omsorg da og det er jeg takknemlig for, hun lærte meg også ydmykhet så noe skylder jeg henne. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Sykdommen min har lært meg mye om livet , andre mennesker og meg selv, selv om jeg til tider har hatt et Helvete. Jeg tenkte ikke som mine foreldre da jeg vokste opp og lærte ikke å se livet fra deres synspunkt, jeg hadde min egen sannhet og den holdt jeg på. Min mor lærte meg å vise ubegrenset omsorg da og det er jeg takknemlig for, hun lærte meg også ydmykhet så noe skylder jeg henne. 

Det høres ut som om sykdommen har gitt deg mye positivt!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det høres ut som om sykdommen har gitt deg mye positivt!

Ja den har tross alt det :) Vi lærer stadig noe nytt og vi er aldri utlært, man bare fortsetter å lære. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja den har tross alt det :) Vi lærer stadig noe nytt og vi er aldri utlært, man bare fortsetter å lære. 

Jeg synes det er fantastisk at du klarer å ha den i innstillingen!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er fantastisk at du klarer å ha den i innstillingen!

Takk :) Ja jeg tror vi er her for å lære og jeg har lært mye, vi er hverandres lærere og elever. Har hatt mange lærere og elever. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal i hvert fall være uhyre forsiktig med hvem man sier den setningen til. Man skal vite ganske nøyaktig hvor vedkommende befinner seg i prosessen og at vedk er tilgjengelig for å høre slike ting. 

Skrevet

Absolutt ingen ressurs. Sykdom har frarøvet meg jobb og mine barn og sikkert venner også. For meg blir det tåpelig å si. Absolutt ingenting kan veie opp for de tapene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fint klart meg uten sykdom; både somatisk og psykisk. 

Mine barn hadde også fint klart seg uten sine funksjonsnedsettelser.

Men så er det jo slik at vi har det vi har, og da må vi nesten prøve å få det til å fungere på en eller annen måte. På vår reise har vi møtt mange fine mennesker, og opplevd mye. Hadde livet sett annerledes ut, hadde vi sikkert møtt andre fine mennesker og hatt andre opplevelser. Det er ikke mulig å finne ut hva man eventuelt kunne hatt annerledes; vi vet bare hva vi har. Opp-og nedturer; og så er det opp til oss selv hva vi gjør ut av det  når vi har muligheten til det.

Anonymkode: 81988...d60

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Absolutt ingen ressurs. Sykdom har frarøvet meg jobb og mine barn og sikkert venner også. For meg blir det tåpelig å si. Absolutt ingenting kan veie opp for de tapene. 

Skjønner godt at du ser det på den måten/opplever det slik. Du er og har vært alvorlig syk veldig lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner godt at du ser det på den måten/opplever det slik. Du er og har vært alvorlig syk veldig lenge.

Ja det har vart i straks ti år nå. Kjipt, men sånn er det bare. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (17 minutter siden):

Ja det har vart i straks ti år nå. Kjipt, men sånn er det bare. 

Ja. Utviklet du deg normalt som barn og ungdom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Utviklet du deg normalt som barn og ungdom?

Nja, ikke helt. Ble testet og sånt, men var bare i en gråsone. Men hadde første depresjon 9 år gammel. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (39 minutter siden):

Nja, ikke helt. Ble testet og sånt, men var bare i en gråsone. Men hadde første depresjon 9 år gammel. 

Fikk du hjelp hos BUP?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fikk du hjelp hos BUP?

Nope. Var 25 første gang jeg kom i psykiatrien. 

Endret av Glitter
Skrevet

Den eneste måten psykisk sykdom er en ressurs er at hvis man er psykisk syk så får man mer empati med de som er psykisk syke. Psykisk syke forstår hverandre, man kan dele vonde ting med hverandre og få trøst og støtte. Man føler seg mindre alene. 

Anonymkode: 8ae90...988

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...