Gå til innhold

Lettere angst lidelse versus alvorlig angst lidelse forskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen før jeg fikk diagnosen c-ptsd, skrev legen lettere psykiske plager. Lettere angst. 

Jeg lurer på hvor grensa går mellom lettere angst og mer alvorlig angst? 

For eksempel kan jeg bli veldig stresset i situasjoner der jeg blir vurdert. Da hender det jeg prater mye og kan bruke for mye humor, plapre litt for mye og fremstå som idiot. Få hodepine av nakke og skulder smerter, men med mindre folk forstår seg på angst er det ikke sikkert de ser det, de tenker kanskje bare at " hun fremstår som idiot".Kan sove dårlig på grunn av angst og noen ganger unngå å gjøre ting, som jeg skulle ha gjort( for senere å finne ut at det ikke var noe å frykte). Men så er jeg den typen som likevel gjør ting som regel, selv om jeg er redd ( blir kanskje utslit). Som for eksempel hadde jeg forferdelig flyskrekk, nå har jeg tatt fly noen ganger og flyskrekket er 95% bedre. Får angst noen ganger. I sosiale settinger, spesielt om noen er litt aggressiv mot meg og jeg føler jeg må ha en krangel/diskusjon fordi jeg er ikke flink i diskusjoner, er redd jeg kommertil å si noe jeg angrer på( konfliktsky kanskje). Da kan det hende jeg ikke fungerer i det heletatt. Hvis jeg er i en klasserom situasjon der jeg er redd for å bli vurdert eller at jeg kan si noe dumt, sier jeg heller ingenting. Angsten kommer i veien for tenkningen, slik at jeg ikke får tenkt og det er mer potensiale for å si dumme ting (så best å ikke si noe). Noen ganger glemmer jeg absolutt alt jeg kan for eksempel om jeg blir stilt spørsmål foran andre, hjernen blir bare tom for informasjon. 

Er det jeg beskriver her, letter angst eller mer alvorlig angst?

Anonymkode: 003cc...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primært på funksjonsnivå. Hvor mye det preger vedkommende i hverdagen, hvor hemmet man blir.

Worrisome_plenty
Skrevet

Klarer man holde seg i jobb og slikt er det lett. Murer man seg inne og klarer så vidt å gå i postkassen er det alvorlig. Slik tolker jeg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...