Gå til innhold

«Messages of safety»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger mange kontoer som skriver om dette i forbindelse med nervesystem, angst og kroniske symptomer/sykdom.

Men det jeg ikke forstår helt er hvordan man sender disse messages of safety til nervesystemet , når man er livredd og preget og ikke føler seg trygg eller klarer å bruke logikk og fornuft for å føle seg trygg. 

Er det noen som skjønner hvordan dette gjøres og virker?

Anonymkode: cc509...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke disse kontoene for seg noe om hvordan de gjør det?

Anonymkode: 6acba...2f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tar ikke disse kontoene for seg noe om hvordan de gjør det?

Nja, noen av de kommer vel med noen ting man skal gjøre. Og der er jo greit nok, jeg kan puste rolig eller hva enn. Men det jeg tenker på er jo at hvordan skal hjernen eller kroppen min tro at jeg er trygg når jeg er livredd og stressa og fortvila og alt som er? De tankene og realiteten vil jo overstyre om jeg puster rolig eller masserer vagus nerven på en måte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja, noen av de kommer vel med noen ting man skal gjøre. Og der er jo greit nok, jeg kan puste rolig eller hva enn. Men det jeg tenker på er jo at hvordan skal hjernen eller kroppen min tro at jeg er trygg når jeg er livredd og stressa og fortvila og alt som er? De tankene og realiteten vil jo overstyre om jeg puster rolig eller masserer vagus nerven på en måte?

Problemet ditt er at du henger deg opp i masse spørsmål om "hvordan" i stedet for å bare forsøke. 

Det å spørre og gruble over alle disse fremgangsmåtene du leser om vil ikke hjelpe deg. Du må rett og slett bare prøve og gjøre dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet ditt er at du henger deg opp i masse spørsmål om "hvordan" i stedet for å bare forsøke. 

Det å spørre og gruble over alle disse fremgangsmåtene du leser om vil ikke hjelpe deg. Du må rett og slett bare prøve og gjøre dem.

Ja det har jeg jo selvsagt gjort. Men opplever ikke at det fungerer når man ikke er trygg eller ikke-redd fra før. Noe som jo er litt paradoksalt siden det skal gjøre en trygg🤣

Så tenkte kanskje noen hadde noen tanker om hvordan det er meninga at man skal bruke det eller om det kan brukes i det hele tatt i slike situasjoner. 

Skrevet

Mye av det handler jo også om å bruke tankene til å tenke seg trygg, og det er spesielt det jeg ikke opplever at går an da ☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...