AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Jeg følger mange kontoer som skriver om dette i forbindelse med nervesystem, angst og kroniske symptomer/sykdom. Men det jeg ikke forstår helt er hvordan man sender disse messages of safety til nervesystemet , når man er livredd og preget og ikke føler seg trygg eller klarer å bruke logikk og fornuft for å føle seg trygg. Er det noen som skjønner hvordan dette gjøres og virker? Anonymkode: cc509...853 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Tar ikke disse kontoene for seg noe om hvordan de gjør det? Anonymkode: 6acba...2f7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tar ikke disse kontoene for seg noe om hvordan de gjør det? Anonymkode: 6acba...2f7 Nja, noen av de kommer vel med noen ting man skal gjøre. Og der er jo greit nok, jeg kan puste rolig eller hva enn. Men det jeg tenker på er jo at hvordan skal hjernen eller kroppen min tro at jeg er trygg når jeg er livredd og stressa og fortvila og alt som er? De tankene og realiteten vil jo overstyre om jeg puster rolig eller masserer vagus nerven på en måte? Anonymkode: cc509...853 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, noen av de kommer vel med noen ting man skal gjøre. Og der er jo greit nok, jeg kan puste rolig eller hva enn. Men det jeg tenker på er jo at hvordan skal hjernen eller kroppen min tro at jeg er trygg når jeg er livredd og stressa og fortvila og alt som er? De tankene og realiteten vil jo overstyre om jeg puster rolig eller masserer vagus nerven på en måte? Anonymkode: cc509...853 Problemet ditt er at du henger deg opp i masse spørsmål om "hvordan" i stedet for å bare forsøke. Det å spørre og gruble over alle disse fremgangsmåtene du leser om vil ikke hjelpe deg. Du må rett og slett bare prøve og gjøre dem. Anonymkode: 6acba...2f7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet ditt er at du henger deg opp i masse spørsmål om "hvordan" i stedet for å bare forsøke. Det å spørre og gruble over alle disse fremgangsmåtene du leser om vil ikke hjelpe deg. Du må rett og slett bare prøve og gjøre dem. Anonymkode: 6acba...2f7 Ja det har jeg jo selvsagt gjort. Men opplever ikke at det fungerer når man ikke er trygg eller ikke-redd fra før. Noe som jo er litt paradoksalt siden det skal gjøre en trygg🤣 Så tenkte kanskje noen hadde noen tanker om hvordan det er meninga at man skal bruke det eller om det kan brukes i det hele tatt i slike situasjoner. Anonymkode: cc509...853 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Mye av det handler jo også om å bruke tankene til å tenke seg trygg, og det er spesielt det jeg ikke opplever at går an da ☺️ Anonymkode: cc509...853 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Man må jobbe i fredstid. En helt enkel øvelse er å puste inn på 4 og ut på 8. Ved å la utpost være lenger enn innpust sender du signaler til nervesystemet om at du er trygg. Men du kan ikke forvente at dette fungerer første gang du gjør det, hvis første gang du gjør det er en gang du er livredd. Gjør øvelsen 10 ganger hver dag når du føler deg roligste, så kan du etterhvert få nytte av den når du har mye angst. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Fru2020 skrev (9 timer siden): Man må jobbe i fredstid. En helt enkel øvelse er å puste inn på 4 og ut på 8. Ved å la utpost være lenger enn innpust sender du signaler til nervesystemet om at du er trygg. Men du kan ikke forvente at dette fungerer første gang du gjør det, hvis første gang du gjør det er en gang du er livredd. Gjør øvelsen 10 ganger hver dag når du føler deg roligste, så kan du etterhvert få nytte av den når du har mye angst. Ok. Er aldri fredstid da. Disse tingene skal jo være noe man jobber med for å bli kvitt kronisk sykdom og symptomer og en generell frykt tilstand ut fra hva jeg forstod Anonymkode: cc509...853 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.