Gå til innhold

smerter i bryst

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Hei.Jeg er mann 26år,189cm,76kg.Jeg har merket at ved lengre turer i varmt vær eller ved feks maling av husveggen i varme,får jeg en kanon vond smerte i brystet,det går også opp i venstre side av halsen.hva kan dette være?er endel plaget med ekstrasystoler og disse blir også hyppigere i varmen.Blir verre ved dagen derpå,eller ved inntak av nikotin?er i dårlig fysikk for tiden pga hjerte "tingen"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50071-smerter-i-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Anonym.

Dette var en ganske uvanlig form for symptomer. Sannsynligheten for at det er en reell hjertesykdom som ligger bak er forsvinnende liten, og jeg regner med at du har fått lege til å vurdere dette tidligere, samt at en generell undersøkelse av deg er foretatt.

Det synes som om varme er en sentral fysisk forutsetning for at du skal få dine smerter, og at anstrengelse ikke er noen forutsetning for at de opptrer. Imidlertid vil det være ønskelig at du får utført en arbeidsbelastning på ergometersykkel (med samtidig EKG-registrering) for at din reaksjon på fysisk stress kan vurderes. Det er viktig at du blir sikker på at det ikke er hjertet ditt som forårsaker dine plager, slik at du kan få satt igang med trening igjen og komme deg i form.

Hvorvidt dine smerter er av muskulær årsak er vanskelig å si, selv om det er mest nærliggende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50071-smerter-i-bryst/#findComment-203111
Del på andre sider

Svar til Anonym.

Dette var en ganske uvanlig form for symptomer. Sannsynligheten for at det er en reell hjertesykdom som ligger bak er forsvinnende liten, og jeg regner med at du har fått lege til å vurdere dette tidligere, samt at en generell undersøkelse av deg er foretatt.

Det synes som om varme er en sentral fysisk forutsetning for at du skal få dine smerter, og at anstrengelse ikke er noen forutsetning for at de opptrer. Imidlertid vil det være ønskelig at du får utført en arbeidsbelastning på ergometersykkel (med samtidig EKG-registrering) for at din reaksjon på fysisk stress kan vurderes. Det er viktig at du blir sikker på at det ikke er hjertet ditt som forårsaker dine plager, slik at du kan få satt igang med trening igjen og komme deg i form.

Hvorvidt dine smerter er av muskulær årsak er vanskelig å si, selv om det er mest nærliggende.

Ok.Men du sier at hvis det ikke er anstrengelser som utløser det.......det kommer jo hvis jeg går langt.Jeg kan ha hatt dette i sikkert 5-6-7år,og i denne tiden har jeg jo vert gjennom forsvarets hardeste gren uten at jeg ble plaget med det.kan dette være angina?jeg merker også en smerte i biceps området,ca 5cm langt.føles som om man kniper ytterst i skinnet,bare det er inne i armen (blodåre)jeg har også syklet med ekg påkoblet,men fant ingenting.Kaj mann 26.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50071-smerter-i-bryst/#findComment-205371
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...