Mannen2026 Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mannen2026 skrev (18 minutter siden): Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. Normalt alt du skriver om deg selv her mulig dette kan skyldes hormoner. Anonymkode: 6db39...39d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mannen2026 skrev (21 minutter siden): Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. Er dette en angst som har satt seg i deg? Hva med en time hos sexolog eller psykolog? Anonymkode: cf6c4...350 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette en angst som har satt seg i deg? Hva med en time hos sexolog eller psykolog? Anonymkode: cf6c4...350 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Normalt alt du skriver om deg selv her mulig dette kan skyldes hormoner. Anonymkode: 6db39...39d Sexolog eller psykolog kan hjelp deg. Anonymkode: 6db39...39d 0 Siter
Mannen2026 Skrevet 23. mai Forfatter Skrevet 23. mai Takk for svar. Jeg testet hormonerdiene i fjor, alt ok. 0 Siter
Gjest Sakura Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mannen2026 skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg testet hormonerdiene i fjor, alt ok. Ok. Da er det nok angst noe i den gaten tror jeg vet ikke. 0 Siter
Mannen2026 Skrevet 23. mai Forfatter Skrevet 23. mai Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mannen2026 skrev (1 time siden): Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning? Jeg vil også si at dere bør gå til en sexolog eventuelt viagra? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mannen2026 skrev (1 time siden): Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning? Ja, bestill time hos terapeut👍 Anonymkode: cf6c4...350 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Mannen2026 skrev (På 23.5.2026 den 10.13): Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Det er fint at dere har klart å snakke sammen og kommet frem til dette. Kan dere på forhånd avtale hvor langt dere skal gå? Det viktigste er at det ikke oppleves som en prestasjon for deg. Veldig mye er mulig å gjøre for å vekke gode følelser for hverandre. Ulik fysisk berøring, ha passende musikk, levende lys - lage til en stemning som innbyr til tid kun til dere to. Jeg har hatt den samme redselen som deg, men trolig av andre årsaker, og jeg har fått konkrete tips om å starte helt rolig i starten. Å gå fra ingenting til 100 blir voldsomt - det sier seg selv at du da får tanker om å prestere... Du starter aldri direkte med å bestige Mount Everest... Jeg tenker at det å gjøre noe/være der for sin partner, handler minst like mye om 1. å prestere selv, som 2. å kunne gjøre at partneren får en god opplevelse. Uten nr. 2 vil ikke nr. 1 bli en ektefølt opplevelse. Kanskje det kan bli enklere for deg om du tenker slik? Hva kan jeg gjøre for deg? kan dere begge spørre hverandre. Snakk sammen, åpent og ærlig. Legg helt bort tankene om samleie, inntil dere er mer trygg på hverandre. En sexolog/psykolog kan bistå dere til en mer åpen samtale og ev. peke på områder dere bør arbeide med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.