Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen2026
Skrevet

Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mannen2026 skrev (18 minutter siden):

Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. 

Normalt alt du skriver om deg selv her mulig dette kan skyldes hormoner. 

Anonymkode: 6db39...39d

AnonymBruker
Skrevet
Mannen2026 skrev (21 minutter siden):

Hei, jeg er en mann på 70 år, er gift, min kone er 62 år. Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen. Skjønner ikke hvorfor jeg er redd for dette, min kone sier vi ikke behøver å ha samleie med penetrering. Jeg undres hva dette handler om, er det frykt for ikke å strekke til, eller er det andre psykologiske sperrer i meg som stenger meg ute fra å elske med den jeg elsker. 

Er dette en angst som har satt seg i deg? Hva med en time hos sexolog eller psykolog?

Anonymkode: cf6c4...350

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette en angst som har satt seg i deg? Hva med en time hos sexolog eller psykolog?

Anonymkode: cf6c4...350

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Normalt alt du skriver om deg selv her mulig dette kan skyldes hormoner. 

Anonymkode: 6db39...39d

Sexolog eller psykolog kan hjelp deg. 

Anonymkode: 6db39...39d

Mannen2026
Skrevet

Takk for svar. Jeg testet hormonerdiene i fjor, alt ok. 

Gjest Sakura
Skrevet
Mannen2026 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg testet hormonerdiene i fjor, alt ok. 

Ok. Da er det nok angst noe i den gaten tror jeg vet ikke. 

Mannen2026
Skrevet

Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning?

stjernestøv
Skrevet
Mannen2026 skrev (1 time siden):

Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning?

Jeg vil også si at dere bør gå til en sexolog eventuelt viagra? 

AnonymBruker
Skrevet
Mannen2026 skrev (1 time siden):

Det er kanskje angst, prestasjonsangst kan jeg vel si. Noen som har ei løsning?

Ja, bestill time hos terapeut👍

Anonymkode: cf6c4...350

Eva Sofie
Skrevet
Mannen2026 skrev (På 23.5.2026 den 10.13):

Vi har et fint forhold, men det svikter på det intime plan. Det intime forholdet vårt har vært fraværende i mange år. Det skyldes meg, som ikke har lyst på intimitet. Jeg er redd det skal utvikle seg til mere, penetrering, noe jeg vegrer meg for, siden jeg plages med ereksjonen.

Det er fint at dere har klart å snakke sammen og kommet frem til dette.

Kan dere på forhånd avtale hvor langt dere skal gå? Det viktigste er at det ikke oppleves som en prestasjon for deg. Veldig mye er mulig å gjøre for å vekke gode følelser for hverandre. Ulik fysisk berøring, ha passende musikk, levende lys - lage til en stemning som innbyr til tid kun til dere to.

 

Jeg har hatt den samme redselen som deg, men trolig av andre årsaker, og jeg har fått konkrete tips om å starte helt rolig i starten. Å gå fra ingenting til 100 blir voldsomt - det sier seg selv at du da får tanker om å prestere... Du starter aldri direkte med å bestige Mount Everest...

 

Jeg tenker at det å gjøre noe/være der for sin partner, handler minst like mye om 1. å prestere selv, som 2. å kunne gjøre at partneren får en god opplevelse. Uten nr. 2 vil ikke nr. 1 bli en ektefølt opplevelse.

 

Kanskje det kan bli enklere for deg om du tenker slik? Hva kan jeg gjøre for deg? kan dere begge spørre hverandre. Snakk sammen, åpent og ærlig. Legg helt bort tankene om samleie, inntil dere er mer trygg på hverandre. En sexolog/psykolog kan bistå dere til en mer åpen samtale og ev. peke på områder dere bør arbeide med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...