Gå til innhold

Bare lurer.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Ville det ikke være interessant for en psykiater å lese om astralegemet, mentallegemet osv? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være interessant?

Anonymkode: d18e7...5df

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Ville det ikke være interessant for en psykiater å lese om astralegemet, mentallegemet osv? 

Hva er dette? Det er nok ikke pensum i studiet...

Anonymkode: 98042...f93

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle det være interessant?

Anonymkode: d18e7...5df

Fordi det hører med til mennesket, syns det er ganske tungt stoff å lese om og. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er dette? Det er nok ikke pensum i studiet...

Anonymkode: 98042...f93

Nei er ikke det men er interessant å vite om og det hører med til mennesket. 

psykedeliker
Skrevet

Det måtte i så fall bare være for referansens del, så man unngår enda flere misforståelser.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (23 minutter siden):

Det måtte i så fall bare være for referansens del, så man unngår enda flere misforståelser.

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (31 minutter siden):

Fordi det hører med til mennesket, syns det er ganske tungt stoff å lese om og. 

Jeg synes du heller skal si: "Jeg tror at det hører med til mennesket" siden det ikke finnes slike begreper i vestlig evidensbasert medisin. Jeg er egentlig litt lei av at du snakker om troen din som om det skulle være en objektiv sannhet. 

Anonymkode: 3cbf6...6f8

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes du heller skal si: "Jeg tror at det hører med til mennesket" siden det ikke finnes slike begreper i vestlig evidensbasert medisin. Jeg er egentlig litt lei av at du snakker om troen din som om det skulle være en objektiv sannhet. 

Ja det er selvfølgelig det jeg tror jeg skriver om, pålegger ingen å tro at dette er den eneste sannhet for det er det selvsagt ikke. Man skal passe seg for folk som mener de har funnet sannheten, jeg bare glemmer vel å skrive jeg tror. Men det er altså jeg tror, ikke alle tror det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

En psykiater vil ikke behandle disse begrepene som vitenskapelige fakta om menneskets anatomi eller psyke. Moderne psykiatri bygger på medisin, nevrovitenskap og empirisk psykologi.

Samtidig kan det være relevant klinisk fordi pasienter kan bruke slike modeller for å forstå egne opplevelser. En psykiater må kunne skille mellom:

• kulturell/spirituell tro
  • metaforisk språk
  • og eventuelle vrangforestillinger eller psykosesymptomer

Anonymkode: fb0fb...6f9

Skrevet

En psykolog/psykiater forholder seg til vitenskaplige data og erfaringer, ikke religiøs/spirituell tro.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (9 minutter siden):

En psykolog/psykiater forholder seg til vitenskaplige data og erfaringer, ikke religiøs/spirituell tro.

Jepp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For henne er det troen. Da er det greit å omtale det slik hun gjør. Mener jeg. Jeg er ikke enig i alt, men jeg har min egen tro som andre ikke er enig i. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja det er selvfølgelig det jeg tror jeg skriver om, pålegger ingen å tro at dette er den eneste sannhet for det er det selvsagt ikke. Man skal passe seg for folk som mener de har funnet sannheten, jeg bare glemmer vel å skrive jeg tror. Men det er altså jeg tror, ikke alle tror det. 

Du trenger ikke passe deg for folk som tror de har funnet sannheten.  Din tro er ikke mindre sann eller ekte enn andres sannhet🥰

stjernestøv
Skrevet
Osten skrev (5 minutter siden):

Du trenger ikke passe deg for folk som tror de har funnet sannheten.  Din tro er ikke mindre sann eller ekte enn andres sannhet🥰

Ok. Sant det men jeg må passe meg så jeg ikke følger noen andres sannhet, alle har sin egen sannhet så jeg må ikke sluke alt rått som ei sa jeg gjorde før. Bare ta til meg det som harmonerer med meg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

NEI

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

NEI

Nei leser om det nå og er nok enig med deg, ikke noe for psykiatere :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...