Gå til innhold

Hva kan dette bety? I relasjon til mine behandlere


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Angst, alvorlig depresjon/unnvikende pf. (Alle behandlere var dyktige og varme).

Behandler 1: Her fikk jeg en ekstrem følelse av skam og å være for mye.

Behandler 2: Jeg fikk en følelse av å måtte prestere og var hele tiden redd for at behandler skulle bli (rasende)sint på meg. 

Behandler 3: nylig startet opp terapien. Kjenner på en spirende følelse av irritasjon ovenfor han iom at jeg opplever at han møter meg med forståelse og "omsorg" 

Hvordan har det vært for deg i terapi? Er dette vanlige følelser å kjenne på?

 

Anonymkode: 4f321...ea9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må legge til at det har vært særlig krevende å "være pasient" i terapien nettopp pga disse sterke følelsene.

Anonymkode: 4f321...ea9

AnonymBruker
Skrevet

det er symptomer på u.pf.

Prøv å kons mer på selve terapien.

Anonymkode: b5a5c...d1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er symptomer på u.pf.

Prøv å kons mer på selve terapien.

Anonymkode: b5a5c...d1d

Ah, ok. Takk. Er det noe poeng i å ta det opp med behandler eller skader det relasjonen vår?

Anonymkode: 4f321...ea9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah, ok. Takk. Er det noe poeng i å ta det opp med behandler eller skader det relasjonen vår?

Anonymkode: 4f321...ea9

det kan du gjøre, bare fint det.

(*edit skulle stå symptom på både u.pf og depresjon.)

Anonymkode: b5a5c...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr u. pf.? 

Anonymkode: eb823...0fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr u. pf.? 

Anonymkode: eb823...0fd

Unnvikende personlighetsforstyrrelse

Anonymkode: 4f321...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Trenger det å bety så mye? Hvis du kjenner på følelser som forstyrrer i timen kan du si ifra til behandleren din.

Anonymkode: d5866...7ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trenger det å bety så mye? Hvis du kjenner på følelser som forstyrrer i timen kan du si ifra til behandleren din.

Anonymkode: d5866...7ea

Jeg tenkte på om jeg kunne lære noe om meg selv i relasjoner bare. Det er ikke sikker at det betyr så mye, men jeg håper flertallet ikke har det på samme måte! Det har forstyrret timene veldig.

Anonymkode: 4f321...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest litt på chatgpt og forstått det slik at jeg har overlappende idealisering/avhengighet av terapeut. Det er visstnok relativt vanlig.

Anonymkode: 4f321...ea9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenkte på om jeg kunne lære noe om meg selv i relasjoner bare. Det er ikke sikker at det betyr så mye, men jeg håper flertallet ikke har det på samme måte! Det har forstyrret timene veldig.

Anonymkode: 4f321...ea9

Du kan absolutt lære om det, men min erfaring er at det gjøres best i timene med behandleren din. 

Anonymkode: d5866...7ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan absolutt lære om det, men min erfaring er at det gjøres best i timene med behandleren din. 

Anonymkode: d5866...7ea

Det har du nok helt rett i! Var litt nysjerrig på om det er like vanlig for andre som for meg.

Anonymkode: 4f321...ea9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...