Gå til innhold

Pinsen.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tror dere den hellige ånd kom tilbake? Det er jo det pinsen dreier seg om og når kommer den igjen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Tror dere den hellige ånd kom tilbake? Det er jo det pinsen dreier seg om og når kommer den igjen? 

Den hellige ånd er et fantasifoster.

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg er ikke religiøs, men ser på disse høytidene som en deilig og velfortjent ferie. :) Jul og påske, spesielt jul da, har sine tradisjoner som jeg synes er veldig koselige og liker å holde i hevd, men pinsen er i grunnen bare en ekstra fridag.

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (9 minutter siden):

Den hellige ånd er et fantasifoster.

Jeg har sett og følt kristus energien. 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg er ikke religiøs, men ser på disse høytidene som en deilig og velfortjent ferie. :) Jul og påske, spesielt jul da, har sine tradisjoner som jeg synes er veldig koselige og liker å holde i hevd, men pinsen er i grunnen bare en ekstra fridag.

Ja det er godt noen nyter de dagene da :) 

Skrevet
5 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg har sett og følt kristus energien. 

Hvordan ser denne ut, og hvordan føler man den?

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (4 minutter siden):

Hvordan ser denne ut, og hvordan føler man den?

Det var i en meditasjon, et lys over hodet og veldig beroligende. 

Skrevet
Lillemus skrev (32 minutter siden):

Enig! Og jeg er sterkt motstander av de stadige forslagene fra unge venstre om å fjerne religiøse fridager og heller la folk få ekstra feriedager de kan ta ut. Det gjør noe med oss som samfunn når man «alle» har den ekstra fridagen samtidig. 

(Og ja, jeg vet jo at ikke alle kan ta fri, men for de som jobber er det rød dag i kalenderen og dermed for de aller fleste tariffestet helligdagstillegg.) 

Skrevet
morsan skrev (1 minutt siden):

Enig! Og jeg er sterkt motstander av de stadige forslagene fra unge venstre om å fjerne religiøse fridager og heller la folk få ekstra feriedager de kan ta ut. Det gjør noe med oss som samfunn når man «alle» har den ekstra fridagen samtidig. 

(Og ja, jeg vet jo at ikke alle kan ta fri, men for de som jobber er det rød dag i kalenderen og dermed for de aller fleste tariffestet helligdagstillegg.) 

Jeg tipper de fleste arbeidsgivere også synes det er greiere med dager "alle" har fri, enn å måtte forholde seg til at ansatte vil ta ut fridager når det passer dem, med det vikarbehov det kan medføre.

Skrevet

Nei, jeg er ikke kristen, og har dermed ingen tro relatert til pinsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...