AnonymBruker Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Og hva legger du i det? For meg høres det negativt ut; at man krever/trenger noe fra andre. Anonymkode: 9b50e...05d 0 Siter
Grendel Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Jeg oppfatter det helt klart som et negativt ladet begrep når det brukes av nordmenn. Man bruker det om personer som krever for mye emosjonell støtte, oppmerksomhet og bekreftelse. (På engelsk har det i tillegg en mer nøytral betydning. Det kan brukes om folk som faktisk har behov for økonomisk støtte for eksempel). 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Ikke et ord jeg bruker. Sier / tenker denne personen tar jaggu mye plass. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Det er vel mest de unge som bruker mest engelske ord i dag har jeg merket, men for meg er det et negativt ord og kaller de trengende. Sånne folk krever mye og det går bare en vei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.