Gå til innhold

Evnen å sove mens alt går til helvete


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

 

Klarer dere å sove når dere føler at alt går til helvete?  

Jeg gikk ikke det,  hadde en vanskelig jobb der jeg følte alt var utenfor min kontroll. Så ble jeg skilt og flyttet til annen by. Tok annen jobb som ikke var mulig å utføre for én person. Fikk permanent problemer med søvn og angst.fikk diagnose for bipolar 1 underveis. Men tror jeg kun var under forferdelig permanent stress. Sliter fortsatt med at jeg våkner med jobb stress i hodet. Men etter 3 år har jeg på mystisk vis klart å sovne igjen naturlig, og stress er ikke helt borte engang. Fikk økt østrogen dosen litt. Noen få uker siden. Ellers ingen endringer. Gått på lithium i over ett år. 

Nå kan jeg reflekterer litt hva er endret. Men er ingenting annet rnn østrogen, vært flinkere til å ta vitaminer. Det var det. , hvorfor sover jeg plutselig godt selv om " huset brenner"? 

Får du til å sove med stress? Når alt hår til helvete?

 

Anonymkode: ee107...98c

Videoannonse
Annonse
frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

 

Klarer dere å sove når dere føler at alt går til helvete?  

Jeg gikk ikke det,  hadde en vanskelig jobb der jeg følte alt var utenfor min kontroll. Så ble jeg skilt og flyttet til annen by. Tok annen jobb som ikke var mulig å utføre for én person. Fikk permanent problemer med søvn og angst.fikk diagnose for bipolar 1 underveis. Men tror jeg kun var under forferdelig permanent stress. Sliter fortsatt med at jeg våkner med jobb stress i hodet. Men etter 3 år har jeg på mystisk vis klart å sovne igjen naturlig, og stress er ikke helt borte engang. Fikk økt østrogen dosen litt. Noen få uker siden. Ellers ingen endringer. Gått på lithium i over ett år. 

Nå kan jeg reflekterer litt hva er endret. Men er ingenting annet rnn østrogen, vært flinkere til å ta vitaminer. Det var det. , hvorfor sover jeg plutselig godt selv om " huset brenner"? 

Får du til å sove med stress? Når alt hår til helvete?

 

Anonymkode: ee107...98c

Vanlig å erfare at østrogentilskudd bedrer søvn. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (47 minutter siden):

Vanlig å erfare at østrogentilskudd bedrer søvn. 

Ikke ts. Men er det? Jeg går ikke på hormoner, men er skikkelig dårlig og full av uro og sover ikke de tidspunktene i syklusen min der østrogen er høyt (ved eggløsning feks). Så føles ikke akkurat ut som mer østrogen er det man burde ta, eller?

Anonymkode: 2ad63...03e

frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke ts. Men er det? Jeg går ikke på hormoner, men er skikkelig dårlig og full av uro og sover ikke de tidspunktene i syklusen min der østrogen er høyt (ved eggløsning feks). Så føles ikke akkurat ut som mer østrogen er det man burde ta, eller?

Anonymkode: 2ad63...03e

Men er du i en aldersfase hvor det er relevant å behandle med østrogentilskudd?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå har jeg sovet dypt i en uke. Men igjen sliter i natt, kanskje fordi det er varmt. Det er sånne engstelige tanker som holder meg våken. Som å har jeg husket å gjøre dette? Hva hvis jeg har gjort alt feil? Hva om jeg driter meg ut. Jeg har sikkert glemt... så føler jeg må begynne å jobbe mist på natten for å kompensere for min inkompetanse og surrethet. Hørtes dette ut som bipolar?  Eller er det noe annet? Dess senere det blir, dess flere slike angstanfall jeg blir plaget ned.Angst anfallene går gjennom kroppen som en sterk bølge eller puls av ren frykt.

Anonymkode: ee107...98c

Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

 

Klarer dere å sove når dere føler at alt går til helvete?  

Jeg gikk ikke det,  hadde en vanskelig jobb der jeg følte alt var utenfor min kontroll. Så ble jeg skilt og flyttet til annen by. Tok annen jobb som ikke var mulig å utføre for én person. Fikk permanent problemer med søvn og angst.fikk diagnose for bipolar 1 underveis. Men tror jeg kun var under forferdelig permanent stress. Sliter fortsatt med at jeg våkner med jobb stress i hodet. Men etter 3 år har jeg på mystisk vis klart å sovne igjen naturlig, og stress er ikke helt borte engang. Fikk økt østrogen dosen litt. Noen få uker siden. Ellers ingen endringer. Gått på lithium i over ett år. 

Nå kan jeg reflekterer litt hva er endret. Men er ingenting annet rnn østrogen, vært flinkere til å ta vitaminer. Det var det. , hvorfor sover jeg plutselig godt selv om " huset brenner"? 

Får du til å sove med stress? Når alt hår til helvete?

 

Anonymkode: ee107...98c

Trist å lese😢

Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, nå har jeg sovet dypt i en uke. Men igjen sliter i natt, kanskje fordi det er varmt. Det er sånne engstelige tanker som holder meg våken. Som å har jeg husket å gjøre dette? Hva hvis jeg har gjort alt feil? Hva om jeg driter meg ut. Jeg har sikkert glemt... så føler jeg må begynne å jobbe mist på natten for å kompensere for min inkompetanse og surrethet. Hørtes dette ut som bipolar?  Eller er det noe annet? Dess senere det blir, dess flere slike angstanfall jeg blir plaget ned.Angst anfallene går gjennom kroppen som en sterk bølge eller puls av ren frykt.

Anonymkode: ee107...98c

Trist å lese😢

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (19 timer siden):

Men er du i en aldersfase hvor det er relevant å behandle med østrogentilskudd?

Jeg er over 40. Men har du svar på spørsmålet ? 

Anonymkode: 2ad63...03e

frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er over 40. Men har du svar på spørsmålet ? 

Anonymkode: 2ad63...03e

Østrogen gir ofte bedre søvn for de som er i overgangsalder; det er jo gjerne i den livsfasen det er aktuelt å ta østrogentilskudd (i tillegg til noen andre tilstander). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...