Gå til innhold

Er det flest mennesker med god eller med lav selvfølelse?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at selvfølelsen svinger i ulike situasjoner, men jeg tenker sånn grovt sett? 

Menneskene du har i livet ditt; hva tror du de tenker om seg selv? Mine nære og kjære har for det meste god selvfølelse og ser sin verdi.

Anonymkode: 4fd1a...140

Videoannonse
Annonse
nachnoo
Skrevet

Det kan ingen svare deg sikkert på.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Det kan ingen svare deg sikkert på.

Det er sant. Jeg tenkte på om majoriteten av mennesket egentlig trenger psykoterapi eller om de fleste klarer seg selv. 

Anonymkode: 4fd1a...140

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er sant. Jeg tenkte på om majoriteten av mennesket egentlig trenger psykoterapi eller om de fleste klarer seg selv. 

Anonymkode: 4fd1a...140

Mener du dette seriøst? 

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er sant. Jeg tenkte på om majoriteten av mennesket egentlig trenger psykoterapi eller om de fleste klarer seg selv. 

Anonymkode: 4fd1a...140

Vil tro de fleste klarer seg selv. 

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er sant. Jeg tenkte på om majoriteten av mennesket egentlig trenger psykoterapi eller om de fleste klarer seg selv. 

Anonymkode: 4fd1a...140

Det spørs vel hvor lavt man legger lista for hva som skal behandles.

I Hollywood blir man vel regnet som gal om man går til en psykolog eller psykiater.

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2026 den 16.53):

Jeg vet at selvfølelsen svinger i ulike situasjoner, men jeg tenker sånn grovt sett? 

Menneskene du har i livet ditt; hva tror du de tenker om seg selv? Mine nære og kjære har for det meste god selvfølelse og ser sin verdi.

Anonymkode: 4fd1a...140

Jeg tror ikke det er helt vanlig å ikke se sin egen verdi.

Ellers aner jeg ikke om folk flest har overveiende god eller dårlig selvfølelse. 

nachnoo
Skrevet

De fleste har OK selvfølelse, og de tenker ikke i de baner om selvfølelsen er ok eller om de burde ha psykoterapi. 

Babette
Skrevet
Grendel skrev (15 timer siden):

Jeg tror ikke det er helt vanlig å ikke se sin egen verdi.

Ellers aner jeg ikke om folk flest har overveiende god eller dårlig selvfølelse. 

Jeg tror det vanligste er å ikke være opptatt av disse tingene i det hele tatt. I samme slengen kan jeg føye til "hvem jeg er". I mitt hode er dette bare ord. Og jeg tror ikke det kommer noe godt ut av denne typen selvsentrert grubling. 

påskelilje
Skrevet
nachnoo skrev (20 minutter siden):

De fleste har OK selvfølelse, og de tenker ikke i de baner om selvfølelsen er ok eller om de burde ha psykoterapi. 

Enig. Tror de fleste har nok av andre ting å tenke på i hverdagen. Men at en kanskje i ulike livskriser som f.eks sykdom, sorg eller samlivsbrudd kan gruble litt rundt dette og kanskje vil da noen finne at de har lav selvfølelse.

Skrevet
Grendel skrev (16 timer siden):

I Hollywood blir man vel regnet som gal om man går til en psykolog eller psykiater.

Jeg lurer på om du hadde tenkt å ta med et "ikke" her? 😛

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...