Gå til innhold

I dag klarte jeg å være tydelig og stå opp for meg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd og begynt i traumebehandling. Det er så utrolig mye som må jobbes med, og det blir en lang prosess. Men i dag nådde jeg et viktig mål! Jeg og min søster har en slags konflikt rundt bruken av hytta, lang historie. Jeg hadde tenkt å ta ferie etter hva som passet best etter deres behov for å slippe krangling og sure miner. Men det har ikke føltes greit, og det gjør meg sint. Så jeg bestemte meg for at pokker heller, mine behov er viktige også! Så da legger jeg ferien når det passer bedre for meg, det medfører at hytta ikke blir tilgjengelig for dem i 3 uker hvor de sikkert kunne tenkt seg å dra - men de har sine 3 uker senere i sommer, hvor jeg kunne tenkt meg å være der. Jeg presenterte dette i en sms uten unnskyldninger og lange forklaringer slik jeg vanligvis ville gjort og sendte. Fikk en avmålt sms tilbake, svarte bare med en tommel opp. For meg er dette en stor seier, og jeg klarte å ta plass og få til den beste løsningen for meg, så nå er jeg glad og litt stolt 🥳

Anonymkode: c588b...5ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra! Dette var en fin fremgang og en flott milepæl for deg! Gratulerer!

Anonymkode: 83516...e13

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 13.58):

Jeg presenterte dette i en sms uten unnskyldninger og lange forklaringer slik jeg vanligvis ville gjort og sendte. Fikk en avmålt sms tilbake, svarte bare med en tommel opp.

Så bra. Gratulerer på veien mot å la deg ta (og få) mer plass i eget liv. Det er et tøft arbeid, men gå veien steg for steg, og du vil se fremgang på sikt.

AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 13.58):

For meg er dette en stor seier, og jeg klarte å ta plass og få til den beste løsningen for meg,

Du har god grunn til å være fornøyd.

Et lite tips jeg selv har god nytte av: Skriv din erfaring nå ned, slik at du selv kan følge videre vei i terapien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...