Gå til innhold

Barn som får alltid viljen sin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venn med ei som har en gutt på 3 år, og jeg blir helt sjokkert over hvordan barnet får viljen sin omtrent 9 av 10 ganger. Stadig må mor forhandle med han slik at han blir fornøyd, det er ikke snakk om å gi han et kort svar at nei ikke i dag skal du få is på butikken. Vi har vært på flere småturer og han styrer fullstendig hele tiden. Vi var på besøk hos tanten hans som har geiter ute og vi skulle alle spise middag. Men neida han kom ikke inn fordi han var ikke ferdig med å kose med geiten, så venninnen min og han kom ikke inn til middag før vi alle var ferdige å spise, fordi hun fikk han ikke med seg inn. Jeg hører mange andre historier med faren til gutten og han er heller ikke streng og korrigerer. Er dette blitt den nye normalen i dagens samfunn? Barna skal ha viljen sin og få lov til å gjøre som dem vil stortsett alltid? Jeg kan ikke huske min barndom og oppvekst var på dette nivået. Hva tenker andre?

Anonymkode: a2d75...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er venn med ei som har en gutt på 3 år, og jeg blir helt sjokkert over hvordan barnet får viljen sin omtrent 9 av 10 ganger. Stadig må mor forhandle med han slik at han blir fornøyd, det er ikke snakk om å gi han et kort svar at nei ikke i dag skal du få is på butikken. Vi har vært på flere småturer og han styrer fullstendig hele tiden. Vi var på besøk hos tanten hans som har geiter ute og vi skulle alle spise middag. Men neida han kom ikke inn fordi han var ikke ferdig med å kose med geiten, så venninnen min og han kom ikke inn til middag før vi alle var ferdige å spise, fordi hun fikk han ikke med seg inn. Jeg hører mange andre historier med faren til gutten og han er heller ikke streng og korrigerer. Er dette blitt den nye normalen i dagens samfunn? Barna skal ha viljen sin og få lov til å gjøre som dem vil stortsett alltid? Jeg kan ikke huske min barndom og oppvekst var på dette nivået. Hva tenker andre?

Anonymkode: a2d75...bca

Ja, dette er den nye normalen dessverre.

Anonymkode: 805e4...d8c

Skrevet

Sånn holdt ikke jeg på med mine barn, men det er 14 og 11 år siden de kom til. Min søster har ei på 3 og en på 5 og jeg synes hun er litt ettergivende ja. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...