Gå til innhold

Kan en person som virker oppriktig ålreit og stødig være en mørk personlighet i virkeligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skriver jeg mørk personlighet, mener ond, slem, narcissistisk, løgner... etc? 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg møtte noen som var snill som sola, en som gir, var flink til å passe på at jeg har det bra. Han virka litt naiv snill, ikke overøsende eller falsk. Men stadig hørte jeg ting om han på " dater vi samme gruppe". Ble sagt at han var i forhold. Men i såfall ganske utspekulert, fordi jeg var hjemme hos han flere ganger. Nå begynner jeg å lure om han likevel løy, når jeg konfronterte han med det. Selv om alt virket til å stemme av det han sa. 

Altså hvem kan man stole på egentlig?  Nå treffer jeg en ny en, som virker veldig fin. Virker snill og stødig. En type jeg virkelig liker. Men jeg er jo skeptisk..kan jo være han har noe mørke hemmeligheter. Tenker at det er lett at man plutselig står der vært i forhold i flere år og da oppdager at personen levde et dobbelt liv eller lyver stadig vekk. 

Syns det er vanskelig å stole på noen. De som er åpent slemme vet man i det minste hvor man har.. . Men kan man stole på magefølelsen?  Når det viser seg at den også tar feil. 

Anonymkode: d090f...9af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nå skriver jeg mørk personlighet, mener ond, slem, narcissistisk, løgner... etc? 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg møtte noen som var snill som sola, en som gir, var flink til å passe på at jeg har det bra. Han virka litt naiv snill, ikke overøsende eller falsk. Men stadig hørte jeg ting om han på " dater vi samme gruppe". Ble sagt at han var i forhold. Men i såfall ganske utspekulert, fordi jeg var hjemme hos han flere ganger. Nå begynner jeg å lure om han likevel løy, når jeg konfronterte han med det. Selv om alt virket til å stemme av det han sa. 

Altså hvem kan man stole på egentlig?  Nå treffer jeg en ny en, som virker veldig fin. Virker snill og stødig. En type jeg virkelig liker. Men jeg er jo skeptisk..kan jo være han har noe mørke hemmeligheter. Tenker at det er lett at man plutselig står der vært i forhold i flere år og da oppdager at personen levde et dobbelt liv eller lyver stadig vekk. 

Syns det er vanskelig å stole på noen. De som er åpent slemme vet man i det minste hvor man har.. . Men kan man stole på magefølelsen?  Når det viser seg at den også tar feil. 

Ut i fra det du skriver så høres han mer ut som en drittsekk, om han da var i et forhold da dere var sammen. 

Anonymkode: e24da...97f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

hva er denne gruppen? er det bare rykter dette her eller?

Anonymkode: 42c28...362

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ut i fra det du skriver så høres han mer ut som en drittsekk, om han da var i et forhold da dere var sammen. 

Ja, men virket overhode ikke som drittsekk. Jeg hadde ingen objektiv bevis på at han var i et forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva er denne gruppen? er det bare rykter dette her eller?

Finnes slike grupper på Facebook. Tanken er sikkert å advare om personer som dater,  på grunn av dårlige opplever. Jeg har stortsett vært der for å følge med, i tilfelle.. og så dukket jammen han jeg datet i flere måneder der opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes slike grupper på Facebook. Tanken er sikkert å advare om personer som dater,  på grunn av dårlige opplever. Jeg har stortsett vært der for å følge med, i tilfelle.. og så dukket jammen han jeg datet i flere måneder der opp. 

Det høres ikke bra ut nei. Da driver han med flere samtidig og ja det er fint å advare andre om. Har selv vært i den suppa der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg skjønner ikke hvorfor du tror på noe slikt fremfor å snakke med personen du datet. kjempe rart spør du meg. hva hindrer folk legge ut rene løgner på pur faen, eller som hevn for at han ikke hadde interessen for eksempel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg skjønner ikke hvorfor du tror på noe slikt fremfor å snakke med personen du datet. kjempe rart spør du meg. hva hindrer folk legge ut rene løgner på pur faen, eller som hevn for at han ikke hadde interessen for eksempel?

Jo selvfølgelig snakket jeg med han. Men altså han kan være en løgner, det er mulighet for det også. 

Men var ikke derfor jeg slo opp med han, fant bare ut at vi ikke passet helt sammen. 

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lite sannsynlig. De fleste mennesker er snille, menn som kvinner.

Gjest Sakura
Skrevet

Ja, en kan ha flere personligheter.  

Glitter
Skrevet (endret)

Mulig jeg er naiv, men jeg går ut ifra at folk er snille og greie til det motsatte er bevist.

Har brent meg på noen stykker. Mildt sagt. Men det endrer ikke at jeg venter til det er bevist at de er dårlige før jeg trekker meg unna. 

Endret av Glitter
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men kan man stole på magefølelsen? 

Følelser er ikke en kilde til sikker informasjon, det har min psykolog bekreftet.

AnonymBruker
Skrevet

Siterer bare Rhino Thue: Du er min fiende inntil det motsatte er bevist, og den bevisbyrden, den ligger på deg.

Anonymkode: 2e180...f1c

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Siterer bare Rhino Thue: Du er min fiende inntil det motsatte er bevist, og den bevisbyrden, den ligger på deg.

Fiender ødelegger man, så med den innstillingen ender man opp helt alene.

AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (På 28.5.2026 den 0.57):

Ja, en kan ha flere personligheter.  

Hva mener du med dette og hvor har du det fra?

Anonymkode: 4fb0b...fdd

Skrevet

De allerglrste mennesker er heldigvis ærlige og snille, og det kommer ikke noe godt ut av å forvente det verste Det er imidlertid ikke uvanlig at psykopater og narsissister virker ærlige og sympatiske på overflaten og kanskje en god stund. Har støtt på et par kroneksempler.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2026 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Altså hvem kan man stole på egentlig?  Nå treffer jeg en ny en, som virker veldig fin. Virker snill og stødig. En type jeg virkelig liker

Du kan ikke stole på noen, av de du finner mest attraktive 

De du kan stole på, finner du ikke så attraktive

Er derfor kvinner finner det "umulig" å finne seg en god mann i disse dager, selv om de aller fleste menn er gode menn en kan stole på.

Min anbefaling er å date andre enn top 1%/5% mest attraktive mannfolk på datingsider, og du vil fort finne flotte ærlige trofaste menn. 

Jada, noen få av de aller mest attraktive kan være trofaste, men husk du vil måtte "beseire" 100-1000 andre kvinnfolk for å kapre dem, og det går ikke for de fleste kvinner. Ikke at det stanser dem fra å prøve, og prøve, og bli skuffet 😅

Anonymkode: 5b721...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan ikke stole på noen, av de du finner mest attraktive 

De du kan stole på, finner du ikke så attraktive

Er derfor kvinner finner det "umulig" å finne seg en god mann i disse dager, selv om de aller fleste menn er gode menn en kan stole på.

Min anbefaling er å date andre enn top 1%/5% mest attraktive mannfolk på datingsider, og du vil fort finne flotte ærlige trofaste menn. 

Jada, noen få av de aller mest attraktive kan være trofaste, men husk du vil måtte "beseire" 100-1000 andre kvinnfolk for å kapre dem, og det går ikke for de fleste kvinner. Ikke at det stanser dem fra å prøve, og prøve, og bli skuffet 😅

Anonymkode: 5b721...19c

Er bittelitt sannhet I dette men ellers totalt tøv. Har funnet masse mindre attraktive menn og de kan være likeledes.så erfaring taler mot. Jeg liker stortsett ikke de som regnes tradisjonelt pene. Han jeg snakket om, som er mye greier om på diverse sider på Facebook er litt søt, men that's it. Elles kort kanskje 168, ekstremt tynn, i midten av 40 åra, i ferd med å miste håret. Ikke sånn superkjekk. Likevel folk klager om han i offentlighet, så da kanskje ikke bra han heller? Vært sammen med mange med helt middels utseende. Like sannsynlig som ikke at personen ikke er grei. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...