Gå til innhold

Kristenfolket driver fortsatt med demonutdrivelse - Lars (88) har vært demonutdriver over halve livet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lillemus
Skrevet

Lars 88 så dritskummel ut selv.

påskelilje
Skrevet

Jeg har hørt denne podcasten, som ligger på NRK (samarbeid mellom avisen Dagen og NRK). Skremmende! 

Og det er absolutt ikke sånn at "kristen-Norge" applauderer dette! Det er i noen ytterst få miljøer (selv om det kanskje er flere enn jeg trodde) dette praktiserers.

nachnoo
Skrevet

Jeg hørte et intervju med de to programlederne. Skremmende å høre han mannen uttale seg nå i 2026.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (13 timer siden):

Lars 88 så dritskummel ut selv.

Enig, finnes det noen demoner her i verden så...

Anonymkode: d7796...78c

AnonymBruker
Skrevet

Her er et intervju med eksorsist-presten: 

Den katolske kirkes danske eksorcist: Mange mennesker tror mere på Djævelen end på Gud

Lars Messerschmidt er katolsk prest og Danmarks eneste autoriserte eksorsist. Han opplever en økende etterspørsel etter guddommelig hjelp fra mennesker som forsøker å bli kvitt demoner og onde ånder.

– Mennesker i vår tid er ekstremt nysgjerrige på det åndelige og okkulte, og det kan være livsfarlig. Hvis man selv oppsøker det okkulte, kan det gi demonene adgang til en. Mange synes det spirituelle er spennende og oppsøker derfor ulike okkulte grupper for å oppleve det de kan tilby, forteller han.

– Healing er et godt eksempel på hvordan mange åpner døren for Djevelen. I healing er det demoniske krefter i spill, ofte uten at healeren selv vet det. Healerne ønsker å hjelpe, men effekten kan bli at tilstanden forverres, fordi Djevelen bruker healerne som redskaper for å få makt over mennesker og komme inn i livene deres. Når situasjonen forverres, er det mange av disse menneskene som oppsøker meg. Derfor har jeg de senere årene merket en markant økning i etterspørselen etter eksorsistisk hjelp.

Lars Messerschmidt forteller at behovet for eksorsisme øker av to grunner. For det første søker plagede mennesker hjelp på feil steder og åpner seg dermed for uønsket påvirkning. Dette skjer i takt med at det blir stadig vanligere å oppsøke alternative miljøer, og behovet for oppfølging – inkludert eksorsisme – blir derfor større.

For det andre er djevelutdrivelse og onde ånder ikke lenger et tabu på samme måte som tidligere:

– Den gangen var det stort fokus på at man skulle søke psykologhjelp og medisinske løsninger, men det er i ferd med å endre seg i dag.

Selv om eksorsisme er en anerkjent del av Den katolske kirke, er det ofte fra andre kristne Lars Messerschmidt møter den sterkeste motstanden. Til gjengjeld opplever han stor forståelse fra mennesker utenfor kirken, som ikke benekter det ondes eksistens:

– Slik situasjonen er i dag, får Djevelen stadig mer makt i verden. Det er den virkeligheten disse menneskene lever med, og de benekter den ikke. På den måten kan man si at mange mennesker tror mer på Djevelen enn på Gud.

Anonymkode: a12fa...031

AnonymBruker
Skrevet

Ja han er her inne å regjerer.

Anonymkode: 0ae14...194

Worrisome_plenty
Skrevet

Kristendommen kan være farlig for psykisk syke. Spesielt de som har psykoselidelse kan få religiøse problemer. Jeg var selv en av dem. Men kirken som har en historie svartere enn svart, turer frem. Nå gjelder ikke dette liberal kristendom, men de ekstreme variantene av kristendommen soM man kan finne i karismatiske og sekteriske miljøer.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja han er her inne å regjerer.

Hvem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem?

Satan

AnonymBruker
Skrevet
35 minutes ago, AnonymBruker said:

Satan

Hvorfor mener du det?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor mener du det?

I religioner er jo all sykdom og det negative Djevelen, bare se på visjon Norge og hva de sier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...