AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
frosken Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? Anonymkode: bb631...ba7 Har vedkommende utdanning innen karakteranalyse? Eller annen form for kroppsorientert terapi? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai frosken skrev (9 minutter siden): Har vedkommende utdanning innen karakteranalyse? Eller annen form for kroppsorientert terapi? Psykodynamisk terapi🙌 Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? Anonymkode: bb631...ba7 Tror jeg hadde lurt litt på det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai stjernestøv skrev (2 timer siden): Tror jeg hadde lurt litt på det. Det er nok en metode han bruker for å få meg "i gang". Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok en metode han bruker for å få meg "i gang". Anonymkode: bb631...ba7 ok han vet vel best 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai stjernestøv skrev (5 minutter siden): ok han vet vel best Ja, det er bare gjetting fra min side😅 Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er bare gjetting fra min side😅 Anonymkode: bb631...ba7 Ok, jeg har ikke vært borti det der før. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai stjernestøv skrev (17 minutter siden): Ok, jeg har ikke vært borti det der før. Ikke jeg heller, har bare gått i kognitiv terapi før. Hvilken terapiform har du hatt i din behandling? Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke jeg heller, har bare gått i kognitiv terapi før. Hvilken terapiform har du hatt i din behandling? Anonymkode: bb631...ba7 Det er vel litt forskjellig, kognitiv terapi, recovery og traume behandlig er det jeg husker. 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? Anonymkode: bb631...ba7 Hvem griner i terapien, du eller behandleren din? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai XbellaX skrev (8 minutter siden): Hvem griner i terapien, du eller behandleren din? Han. Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han. Anonymkode: bb631...ba7 Det var det jeg fryktet. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Psykodynamisk terapi🙌 Anonymkode: bb631...ba7 Må det ene nødvendigvis utelukke det andre? Les litt om karakteranalyse. Det er en videreutvikling av psykodynamisk terapi. Grunnlegeren av karakteranalyse er godt inspirert av tankegodset til vår gode venn Freud... En karakteranalytiker mener at han kan forstå pasienten gjennom å selv føle hvilke følelser han kjenner i egen kropp og ev. imitere den andres kroppsstilling. Atle Austad beskriver sin karakteranalytiske praksis godt i boken "Slipp meg fri" sammen med pasienten sin. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Eva Sofie skrev (13 minutter siden): Må det ene nødvendigvis utelukke det andre? Les litt om karakteranalyse. Det er en videreutvikling av psykodynamisk terapi. Grunnlegeren av karakteranalyse er godt inspirert av tankegodset til vår gode venn Freud... En karakteranalytiker mener at han kan forstå pasienten gjennom å selv føle hvilke følelser han kjenner i egen kropp og ev. imitere den andres kroppsstilling. Atle Austad beskriver sin karakteranalytiske praksis godt i boken "Slipp meg fri" sammen med pasienten sin. Takk, det skal jeg lese om. Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Karakteranalyse og psykoanalyse har gått ut på dato. Anonymkode: c3434...cf9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Atle Austad er en psykolog jeg ikke ville stolt på som pasient. Jeg er forøvrig glad jeg går til psykolog privat, så trenger jeg ikke forholde meg til en psykolog som jeg potensielt kan sette i en interessekonflikt med tanke på NAV eller andre instanser. Jeg har ikke vært borti terapeuter som forteller meg hva de kjenner i sin kropp, men jeg skulle ønske det, for som autist er jeg dårlig på "theory of mind" og mentalisering, jeg tror det kunne vært nyttig læring om noen fortalte hva slags reaksjoner jeg vekker i dem. Jeg trodde til å begynne med at det var hele poenget med terapi, å konfronteres med egen væremåte, men min terapeut er stum som en østers om hvordan han oppfatter meg som person. Anonymkode: 62c91...274 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Karakteranalyse og psykoanalyse har gått ut på dato. Anonymkode: c3434...cf9 Hva er psykoanalyse? Anonymkode: bb631...ba7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.