Gå til innhold

Ny terapeut setter ord på det han kjenner på i kroppen sin når jeg sier noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at  han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? 

Anonymkode: bb631...ba7

Videoannonse
Annonse
frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feks kom det en gang tårer og han sa at han" kjenner at dette gjør noe med meg" eller at  han sier at "når du sier dette kjenner jeg at jeg rykker til og at det strammer seg i kroppen min". Jeg er avskrudd i kroppen, men jeg kjenner mye smerte, er dette en måte å få meg til å kjenne bedre etter på? 

Har vedkommende utdanning innen karakteranalyse? Eller annen form for kroppsorientert terapi?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (9 minutter siden):

Har vedkommende utdanning innen karakteranalyse? Eller annen form for kroppsorientert terapi?

Psykodynamisk terapi🙌

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror jeg hadde lurt litt på det. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Tror jeg hadde lurt litt på det. 

Det er nok en metode han bruker for å få meg "i gang".

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok en metode han bruker for å få meg "i gang".

ok han vet vel best :) 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

ok han vet vel best :) 

Ja, det er bare gjetting fra min side😅

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er bare gjetting fra min side😅

Ok, jeg har ikke vært borti det der før. :) 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Ok, jeg har ikke vært borti det der før. :) 

Ikke jeg heller, har bare gått i kognitiv terapi før. Hvilken terapiform har du hatt i din behandling?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke jeg heller, har bare gått i kognitiv terapi før. Hvilken terapiform har du hatt i din behandling?

Det er vel litt forskjellig, kognitiv terapi, recovery og traume behandlig er det jeg husker. 

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem griner i terapien, du eller behandleren din?

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Hvem griner i terapien, du eller behandleren din?

Han.

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han.

Det var det jeg fryktet.

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Psykodynamisk terapi🙌

Må det ene nødvendigvis utelukke det andre?

Les litt om karakteranalyse. Det er en videreutvikling av psykodynamisk terapi. Grunnlegeren av karakteranalyse er godt inspirert av tankegodset til vår gode venn Freud...

En karakteranalytiker mener at han kan forstå pasienten gjennom å selv føle hvilke følelser han kjenner i egen kropp og ev. imitere den andres kroppsstilling. Atle Austad beskriver sin karakteranalytiske praksis godt i boken "Slipp meg fri" sammen med pasienten sin.

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Må det ene nødvendigvis utelukke det andre?

Les litt om karakteranalyse. Det er en videreutvikling av psykodynamisk terapi. Grunnlegeren av karakteranalyse er godt inspirert av tankegodset til vår gode venn Freud...

En karakteranalytiker mener at han kan forstå pasienten gjennom å selv føle hvilke følelser han kjenner i egen kropp og ev. imitere den andres kroppsstilling. Atle Austad beskriver sin karakteranalytiske praksis godt i boken "Slipp meg fri" sammen med pasienten sin.

Takk, det skal jeg lese om.

Fru2020
Skrevet

Jeg har hatt flere behandlere som jobber slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Karakteranalyse og psykoanalyse har gått ut på dato. 

Anonymkode: c3434...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Atle Austad er en psykolog jeg ikke ville stolt på som pasient. Jeg er forøvrig glad jeg går til psykolog privat, så trenger jeg ikke forholde meg til en psykolog som jeg potensielt kan sette i en interessekonflikt med tanke på NAV eller andre instanser. 

Jeg har ikke vært borti terapeuter som forteller meg hva de kjenner i sin kropp, men jeg skulle ønske det, for som autist er jeg dårlig på "theory of mind" og mentalisering, jeg tror det kunne vært nyttig læring om noen fortalte hva slags reaksjoner jeg vekker i dem. Jeg trodde til å begynne med at det var hele poenget med terapi, å konfronteres med egen væremåte, men min terapeut er stum som en østers om hvordan han oppfatter meg som person. 

Anonymkode: 62c91...274

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Karakteranalyse og psykoanalyse har gått ut på dato. 

Anonymkode: c3434...cf9

Hva er psykoanalyse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...