Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sakura
Skrevet

Homofile/lesbiske kan få barn de og sammen ser noe skriver om det🏳️‍🌈 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble bare nysgjerrig, siden du skriver det tullet der, du mener at grensen går ved å feire eller markere pride? Før det er det ikke tull? 

Anonymkode: 83c5a...f01

Jeg gir blaffen i hele pride.

Anonymkode: 4a416...66b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gir blaffen i hele pride.

Anonymkode: 4a416...66b

Ok, så streken går egentlig ikke der du sa? 

Anonymkode: 83c5a...f01

Gjest Sakura
Skrevet

Aksjonen «Stopp Pride» har fått enorm støtte. Skeive nordmenn er bekymret for signalet det gir.  

Lillemus
Skrevet

Hvem folk elsker er totalt uinteressant for meg, så lenge det er gjensidig fra begge parter. Men jeg skjønner at mange reagerer på den voldsomme seksualiseringen i paraden - sånn ellers i året er jo de fleste skeive (og alle andre retninger) veldig opptatt av at det ikke (bare) dreier seg om sex, men om kjærlighet, for så å seksualisere det voldsomt ut mot omverdenen i paraden. 

Jeg markerer ikke det noe spesielt, men det blir vel en utstilling på jobben kanskje.

hattifnattus
Skrevet

Nei. Hadde faktisk glemt av hele Pride fremt il jeg kom på Outland igår og så alle regnbueeffektene. Jeg støtter homofile og transpersoner og gjorde det lenge før Pride og Fri var en stor greie, og har også sett på paraden et par ganger når jeg tilfeldig har vært i byen, men utover det markerer jeg det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jo* (flere som har partner av samme kjønn) fordi majoriteten av LGBT folkene er BI-seksuelle, og kan gå beggge veier, både rett vei og feil vei, så alt handler om hvilke mennesker de møter i livet, og dersom du promoterer at biseksuelle skal møte andre biseksuelle/homofile, vil de statistisk mye oftere ende opp i homofile par.

Tenk en biseksuell person som dater 99% av samme kjønn og 1% av motsatt kjønn, statistisk vil han ende opp i homofilt par.

Tenk en biseksuell person som dater 1% av samme kjønn og 99% av motsatt kjønn, statistisk vil han ende opp i hetrofilt par.

Personen er den samme, utfallet er helt forskjellig.

Anonymkode: e4a61...283

Det smarteste er å forby homofili. Da blir samfunnet kvitt det. Se bare på flere muslimske land, der er det forbudt, og der er det visst ingen homofile. Hvis ingen får lov til å være homofile, så forsvinner det jo av seg selv. Enkelt og greit.

Anonymkode: 616ff...913

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vet ikke om du er midisnert nok til å forstå enkel logikk 🧐

Jeg forstår hva liberale rettigheter og individuell frihet betyr, der har du åpenbart noe å lære.

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Forby homofile er ikke noe fint å skrive om andre mennesker😢

Endret av Sakura
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en offentlig feiring av homser og lesber og resten av bokstavfolket i en måned hvert år. Alle organisasjoner, partier og institusjoner mener det er veldig viktig å støtte opp om dette, mens oppmerksomheten om kjernefamilie og barn er i beste fall en parentes en dag i året.

Vi lever i et land som ikke vil ha på langt nær nok barn, vi er i ferd med å dø ut. Burde vi ikke forandre fokus fra Pride til mor, far og barn?

Anonymkode: 616ff...913

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi lever i et land som ikke vil ha på langt nær nok barn, vi er i ferd med å dø ut.

Du får gjøre noe med saken selv da, hvis du er så misfornøyd.

Skrevet

Nå kan lesbiske/homofile få barn de og adopsjon og surrogat det vel ikke lovlig i Norge vis jeg ikke tar helt feil. 

UtakknemligDiva
Skrevet
Gjest Sakura skrev (På 31.5.2026 den 0.18):

Homofile/lesbiske kan få barn de og sammen ser noe skriver om det🏳️‍🌈 

Nei det kan de ikke. Det er bare en av de som er forelder dersom det er lesbiske. Menn kan ikke få barn uten en kvinne.

Skrevet
Musikk skrev (11 timer siden):

Nå kan lesbiske/homofile få barn de og adopsjon og surrogat det vel ikke lovlig i Norge vis jeg ikke tar helt feil. 

Lesbiske og homofile par kan søke om adopsjon i Norge. Det er to store problemer med dette: Det er ikke så mange giverland som godkjenner likekjønnede adopsjonsforeldre, og akkurat nå er omtrent all adopsjon fra utlandet stoppet fordi det har vært så mange svindelsaker der barn ble adoptert bort uten at de biologiske foreldrene hadde godkjent det. Så det er nesten umulig å få barn på den måten nå, uansett hvem/hva man er. 

Surrogati er ikke lovlig i Norge, det trengs jo bistand fra helsevesenet for å få det til. Men det er ikke ulovlig å benytte seg av surrogatordninger i utlandet. Det kan enslige også gjøre. Men det er dyrt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Absolutt! Ungene her i huset elsker alt som regnbueflagget symboliserer for dem. De forbinder det med retten og friheten til å være den man vil, elske den man vil og akseptere alle ulikheter og at vi alle er unike.  Det er like spennende hvert å å ha dem med på prideparaden. De legger merke til helt andre ting enn det vi voksne gjør. Der vi voksne kan se seksualiserte antrekk, ser ungene fine sko, rosa glitter, kjoler, sminke, latter og glade mennesker. De styrer helt selv hvor mye de ønsker å delta på. Her i huset er forresten alle, så vidt meg bekjent, heterofile. Ingen av oss har endret legning av å bli kjent med mangfoldet som omgir oss. Mangfoldet gir oss nye bekjentskap, opplevelser og læringsarenaer. Mine barn skiller ikke på rase, religion, legning, funksjonshindringer, utseende eller andre unikheter. Vi forsøker å lære dem til å alltid se mennesket; ikke fasaden.

Anonymkode: 1fe64...807

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan vel ikke stemme.. Er det virkelig like mange lesbiske par som heterofile par som får barn? Verden er gal...

Anonymkode: da186...111

Er vist normalt i dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...