morsan Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Her har VG og Faktisk.no gjort et godt gravearbeid. Skulle ønske de haddd gjort det enda tidligere, slik at disse løgnene og konspirasjonsteoriene ikke fikk vokse seg større og større i så mange år. 3 Siter
nachnoo Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Konspirasjonsgruppen er fortsatt meget aktiv på FB, og de er som vanlig helt immune mot motforestillinger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Jeg kjente noen som ble fratatt barna sine. Begge hadde samme fysiske handikap. I miljøet rundt dem ble det fremstilt at det var handikappet som var grunnen til omsorgsovertakelsen. Dette var jo langt fra korrekt. Til og med media spant det sånn. Så det er ikke rart BV med sin taushetsplikt blir seendes ut som hjerteløse troll og monster. Anonymkode: b3b43...16f 2 Siter
morsan Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni nachnoo skrev (1 time siden): Konspirasjonsgruppen er fortsatt meget aktiv på FB, og de er som vanlig helt immune mot motforestillinger. Har sett det samme i andre sosiale medier. Dette blir bare en ytterligere «bekreftelse» for dem på at den onde, dype staten kontrollerer pressen… 😶 Selv om noen har snudd, er det vanskeligere å nå inn til enkelte. 0 Siter
Glitter Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kjente noen som ble fratatt barna sine. Begge hadde samme fysiske handikap. I miljøet rundt dem ble det fremstilt at det var handikappet som var grunnen til omsorgsovertakelsen. Dette var jo langt fra korrekt. Til og med media spant det sånn. Så det er ikke rart BV med sin taushetsplikt blir seendes ut som hjerteløse troll og monster. Anonymkode: b3b43...16f Mens jeg og barnefar ønsker hjelp fra barnevernet, men får det ikke. Merkelige greier. Men ingen tvil om at barnevernet går ikke inn i saker hvor det ikke er nødvendig. 0 Siter
Grendel Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Uansett vrenger det seg litt i magen min av generelle påstander om at barnevernet alltid har en grunn og at foreldrene alltid gjør mye faenskap vi ikke får vite om. Sånn som stemningen er i Norge må det være fryktelig vanskelig å kritisere barnevernet. Det er over 18 000 ansatte. Man minst 18 av dem er tullinger som ser spøkelser på høylys dag. De er dømt mange ganger i den europeiske menneskerettighetsdomstolen. Man skulle tro det skapte litt mer åpen debatt i Norge. Til sammenligning er det hele tiden debatt om hvordan psykiatrien fungerer. Det øker min tillit til at fagområdet lærer av feil og utvikler seg. 0 Siter
laban Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Grendel skrev (1 time siden): Uansett vrenger det seg litt i magen min av generelle påstander om at barnevernet alltid har en grunn og at foreldrene alltid gjør mye faenskap vi ikke får vite om. Sånn som stemningen er i Norge må det være fryktelig vanskelig å kritisere barnevernet. Det er over 18 000 ansatte. Det er svært lite sannsynlig at akkurat denne etaten aldri gjør feil. Ingen er ufeilbarlige. Dessuten er de avhengige av sakkyndige, noen av disse kan også ha fordommer og forutinntatte meninger. Denne artikkelen er over ti år gammel (ref. kommentaren om bruken av "hen" 😁 ), men den gjorde såpass inntrykk på meg at jeg husker tittelen ennå: https://www.advokatbladet.no/sakkyndige/hva-er-det-med-noen-sakkyndige/108371 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 19 minutes ago, Sakura said: Hvem er Shada? Kan du ikke lese linken i åpningsinnlegget? Anonymkode: c396a...29b 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Glitter skrev (4 timer siden): Mens jeg og barnefar ønsker hjelp fra barnevernet, men får det ikke. Merkelige greier. Men ingen tvil om at barnevernet går ikke inn i saker hvor det ikke er nødvendig. Hva slags begrunnelse får dere? Hvis dere har familiens hus i nærheten gir de mye gratis veiledning og hjelp. 0 Siter
Glitter Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni XbellaX skrev (4 minutter siden): Hva slags begrunnelse får dere? Hvis dere har familiens hus i nærheten gir de mye gratis veiledning og hjelp. At de har det bra nok hos far så er visst ikke så nøye med å få kontakt med meg. Henviser oss til familievernkontoret som igjen sier de kan ikke hjelpe oss og henviser oss til rettsinstansen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Glitter skrev (Akkurat nå): At de har det bra nok hos far så er visst ikke så nøye med å få kontakt med meg. Henviser oss til familievernkontoret som igjen sier de kan ikke hjelpe oss og henviser oss til rettsinstansen. Rart og leit. Det kan finnes alternativer, hvis du er intr. kan du sjekke ut kommunesidene for lavterskeltilbud til familier når du kjenner deg litt bedre. Familiehuset (kan ha litt ulike variasjoner av navn) kan være et slikt sted. 0 Siter
Glitter Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni XbellaX skrev (9 minutter siden): Rart og leit. Det kan finnes alternativer, hvis du er intr. kan du sjekke ut kommunesidene for lavterskeltilbud til familier når du kjenner deg litt bedre. Familiehuset (kan ha litt ulike variasjoner av navn) kan være et slikt sted. Takk for tips. Skal sjekke ut når jeg har vært stabil en stund. 0 Siter
Gjest Sakura Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke lese linken i åpningsinnlegget? Anonymkode: c396a...29b Nei. 0 Siter
laban Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke lese linken i åpningsinnlegget? Anonymkode: c396a...29b Sakura skrev (12 minutter siden): Nei. Faktisk.no-artikkelen i første innlegg mener jeg skal være åpen for alle. VG-spesialen krever nok pluss-abonnement. Endret 2. juni av laban 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 37 minutes ago, laban said: Faktisk.no-artikkelen i første innlegg mener jeg skal være åpen for alle. VG-spesialen krever nok pluss-abonnement. Nei begge er åpen for alle. Anonymkode: c396a...29b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 49 minutes ago, Sakura said: Nei. Hvorfor ikke? Anonymkode: c396a...29b 0 Siter
laban Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei begge er åpen for alle. Anonymkode: c396a...29b Det var fint! 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Grendel skrev (10 timer siden): Uansett vrenger det seg litt i magen min av generelle påstander om at barnevernet alltid har en grunn og at foreldrene alltid gjør mye faenskap vi ikke får vite om. Sånn som stemningen er i Norge må det være fryktelig vanskelig å kritisere barnevernet. laban skrev (8 timer siden): Det er svært lite sannsynlig at akkurat denne etaten aldri gjør feil. Ingen er ufeilbarlige. Nettopp det at barnevernet utsettes for en stor gruppe rabiate barnevernsmotstandere som sprer konspirasjonsteorier, utgjør - dessverre - et problem og en utfordring når det gjelder legitim kritikk og debatt om barnevernet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.