Gå til innhold

Ny i terapi og kjenner på en stigende irritasjon ovenfor han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg synes han forstår meg så godt og det er vanskelig å ta innover seg den "betalte omsorgen". Jeg vet jo at han er der kun for pengene. 

Anonymkode: 8b838...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det er mulig å akseptere at fagfolk bruker verktøy i kommunikasjonen som manipulerer deg til å føle deg sett... Ja. Det er jo til dels vedkommendes jobb å få deg til å føle deg hørt og forstått. Hva som er kommunkasjonsteknikk og anvendt kunnskap/metode er ikke godt å si. Men så tok de sikkert/forhåpentligvis jobben fordi de anså den som en meningsfull ting å drive med da, så da er det okay, om den gode intensjonen ligger bak? 

Noen ganger skulle man ønske man var dum som et brød. Er jo umulig å ta noen ting for god fisk her i denne verden. Vet ikke med deg, men særs salte farvann her i bukta mi altså. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (4 minutter siden):

Lurer på om det er mulig å akseptere at fagfolk bruker verktøy i kommunikasjonen som manipulerer deg til å føle deg sett... Ja. Det er jo til dels vedkommendes jobb å få deg til å føle deg hørt og forstått. Hva som er kommunkasjonsteknikk og anvendt kunnskap/metode er ikke godt å si. Men så tok de sikkert/forhåpentligvis jobben fordi de anså den som en meningsfull ting å drive med da, så da er det okay, om den gode intensjonen ligger bak? 

Noen ganger skulle man ønske man var dum som et brød. Er jo umulig å ta noen ting for god fisk her i denne verden. Vet ikke med deg, men særs salte farvann her i bukta mi altså. 

Ja, også har jeg noen tanker om terapien versus relasjonene i livet mitt. Fordi det er ikke slik at man kan forvente at feks partner seg og forstår deg slik en profesjonell gjør? Det er isåfall det jeg ønsker meg😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i terapi lenge, og den irritasjonen kommer med jevne mellomrom fortsatt. Da tar jeg opp med han at jeg er sint, og flink som han er, roer han meg for en stund, uten en gang å svare ut noe av det jeg er irritert på han for. Veldig irriterende. 

Anonymkode: c8e56...daa

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, også har jeg noen tanker om terapien versus relasjonene i livet mitt. Fordi det er ikke slik at man kan forvente at feks partner seg og forstår deg slik en profesjonell gjør? Det er isåfall det jeg ønsker meg😂

Gift deg med en psykolog eller noe. Så får du (med relativt gode odds kanskje, ikke sikkert) en partner med ektefølt empati og EQ. Og kunnskap til å kunne forså dine (folks) indre mentale prosesser. Men vil man egentlig ha en sånn forbasket mental-stasi rundt seg til alle tider? Kanskje greit med en partner som ikke forstår alt tross alt. Jeg bestemte meg for å skille meg fra min partner og se dokumentarer istedenfor. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (41 minutter siden):

Gift deg med en psykolog eller noe. Så får du (med relativt gode odds kanskje, ikke sikkert) en partner med ektefølt empati og EQ. Og kunnskap til å kunne forså dine (folks) indre mentale prosesser. Men vil man egentlig ha en sånn forbasket mental-stasi rundt seg til alle tider? Kanskje greit med en partner som ikke forstår alt tross alt. Jeg bestemte meg for å skille meg fra min partner og se dokumentarer istedenfor. 

Mange mennesker bare stagnerer, er ikke interessert i nye innsikter om seg selv og andre, vil ikke lære nye ting. Jeg tror jeg hadde likt å ha en partner som ser verdien av å jobbe med seg selv og utvikle seg i hvert fall. Det er litt sexy. Antakelig ikke en terapeut, men en som har gått i terapi selv? Tror det er hauger av mennesker der ute som har den samme lengselen etter å se og bli sett på ekte. 

Anonymkode: c8e56...daa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg synes han forstår meg så godt og det er vanskelig å ta innover seg den "betalte omsorgen". Jeg vet jo at han er der kun for pengene. 

Du får slutte i terapi da. Er ikke meningen med terapi å bli bedre? å föle seg forstått? 

Anonymkode: 23b06...d50

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...