Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Babette
Skrevet (endret)

Hva er vanlig og tilrådelig? Jeg har kjøpt en lett og mattende solkrem faktor 30 for ansikt. Denne er fristende å påføre uten dagkrem under, særlig på dager med fjellturer og lettvint morgenstell/daglig dusj om ettermiddagen.

Hva gjør dere andre? Jeg trenger god solbeskyttelse og samtidig fuktighet, og er over min første ungdom.  

Jeg er klar over at det finnes dagkrem med solfaktor, men er skeptisk til å bruke dette rundt øynene, bruker øyenkrem til daglig. Der opplyser min nye solkrem at den er godt egnet. 

Endret av Babette
Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (10 timer siden):

Hva er vanlig og tilrådelig? Jeg har kjøpt en lett og mattende solkrem faktor 30 for ansikt. Denne er fristende å påføre uten dagkrem under, særlig på dager med fjellturer og lettvint morgenstell/daglig dusj om ettermiddagen.

Hva gjør dere andre? Jeg trenger god solbeskyttelse og samtidig fuktighet, og er over min første ungdom.  

Jeg er klar over at det finnes dagkrem med solfaktor, men er skeptisk til å bruke dette rundt øynene, bruker øyenkrem til daglig. Der opplyser min nye solkrem at den er godt egnet. 

Jeg bruker ikke dagkrem når jeg tar på solkrem. Tenker at det blir litt smør på flesk. Det skader sikkert ikke, men jeg tror ikke det har noen hensikt heller. 

Babette
Skrevet
Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker ikke dagkrem når jeg tar på solkrem. Tenker at det blir litt smør på flesk. Det skader sikkert ikke, men jeg tror ikke det har noen hensikt heller. 

OK, da gjør jeg det også slik, takk for svar. 

Gjest Sakura
Skrevet

Jeg bruker begge deler i lag vis jeg bruker solkrem. 

Skrevet (endret)

Jeg er også over den første ungdom, og vil ha solid beskyttelse mot stråling 😊 Jeg bruker derfor en dagkrem med solfaktor 30 hele året, og skal jeg eksponeres ekstra for sol bruker jeg solkrem med faktor 50 som jeg kjøper på apoteket. Den er lett i konsistensen, så den erstatter dagkrem.

Mitt resonnement er at solkremen trekker bedre inn og dermed beskytter bedre om det ikke er annen krem under. Jeg vet ikke om dette stemmer.

Endret av Kayia
Babette
Skrevet
Kayia skrev (2 minutter siden):

Jeg er også over den første ungdom, og vil ha solid beskyttelse mot stråling 😊 Jeg bruker derfor en dagkrem med solfaktor 30 hele året, og skal jeg eksponeres ekstra for sol bruker jeg solkrem med faktor 50 som jeg kjøper på apoteket. Den er lett i konsistensen, så den erstatter dagkrem.

Mitt resonnement er at solkremen trekker bedre inn og dermed beskytter bedre om det ikke er annen krem under. Jeg vet ikke om dette stemmer.

Det siste du skriver virker logisk, jeg tror det kan stemme. Men blir du brun med faktor 50?

Babette
Skrevet
Sakura skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker begge deler i lag vis jeg bruker solkrem. 

Ja, er nok flere som gjør det.

Skrevet
Babette skrev (På 31.5.2026 den 23.21):

Det siste du skriver virker logisk, jeg tror det kan stemme. Men blir du brun med faktor 50?

I løpet av en sommer blir jeg det, og det sitter en lenger enn med lav faktor, men jeg blir ikke like fort brun som før i tiden da jeg var slepphendt med solfaktor. Jeg bruker heller litt "brun uten sol"-olje i sommermånedene, slik at ikke kroppen er brun mens ansikt og hals er hvite :D 

Heller litt juks enn å bli en rosin, er mitt resonnement der ;) 

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (5 minutter siden):

I løpet av en sommer blir jeg det, og det sitter en lenger enn med lav faktor, men jeg blir ikke like fort brun som før i tiden da jeg var slepphendt med solfaktor. Jeg bruker heller litt "brun uten sol"-olje i sommermånedene, slik at ikke kroppen er brun mens ansikt og hals er hvite :D 

Heller litt juks enn å bli en rosin, er mitt resonnement der ;) 

Kan jeg spørre hvilken sololje du bruker?

Anonymkode: 6582e...2cd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 0.26):

Kan jeg spørre hvilken sololje du bruker?

Anonymkode: 6582e...2cd

Om du tenker på brun-uten-sol-oljen har jeg brukt Clarins sin. Solkremen jeg bruker i ansiktet er denne fra Cliniderm. Len er lett og trekker godt inn slik en vanlig dagkrem gjør, og har ikke den faste konsistensen jeg syns mange andre solkremer med faktor-50 har. Jeg syns også denne fra Avéne er god. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet

Kun solkrem :) 

Anonymkode: 71427...c18

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...