Gå til innhold

underlig "feber"... hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 20 år, som siden august i år har slitt en del med feber. Denne feberen oppstår bare ved fysisk aktivitet, med noen unntak. Men det skal ikke mye til før den dukker opp. Det holder at jeg vasker gulvet eller sykler for å handle!

Jeg ser ikke ut etterpå, og føler meg elendig. Uvel, ofte kvalm og svimmel, og svært trett. kaldsvetter gjerne. Feberen stiger som regel ikke over 38.5, men den er høy nok til å skape ubalanse i livet mitt.

feberen oppstod etter at jeg hadde salmonella i fjor høst, men jeg er friskmeldt fra denne sykdommen nå. Likevel har legen min sendt meg videre til en indremedisiner, den samme jeg hadde da jeg var innlagt pga salmonella. De fokuserer ennå på at magen kan være grunnen, men jeg er ikke sikker på om dette er rett...

Har du noen tanker om hva dette kan være? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne plagsomme feberen? Jeg er ganske så lei av leger, så internett funker bedre enn å gå til legen selv... Vurderer å ikke møte opp til den timen hos spesialisten. Tror ikke han kan hjelpe meg likevel, hvis han bare fokuserer på tarmene mine...

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50088-underlig-feber-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,