Gå til innhold

Dem som behandler andre dårlig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja og når en behandler dem dårlig tilbake da tåler dem det ikke. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: d738b...454

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver veldig vagt og da blir det vanskelig å gi et godt svar.

1. Det kan være at man ikke blir behandlet dårlig og at man feiltolker situasjonen.
2. Det kan være at man behandler andre dårligere enn man selv blir behandlet dårlig.
3. Det kan være vedkommende mangler selvinnsikt. 

Som regel er det ikke en god løsning og behandle andre dårlig tilbake. Det er da få som liker å bli behandlet dårlig uansett. Da er det bedre å faktisk kommunisere og fortelle at man ble såret/sint av måten vedkommende behandlet deg på. 

Å svare igjen eskalerer bare situasjonen og har større sjanse for å ødelegge relasjonen for alltid.

Anonymkode: 2117e...507

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da er det bedre å faktisk kommunisere og fortelle at man ble såret/sint av måten vedkommende behandlet deg på.

Det er enda bedre å fortelle hva personen har gjort feil, slik at vedkommende har mulighet til å endre sin adferd.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (28 minutter siden):

Det er enda bedre å fortelle hva personen har gjort feil, slik at vedkommende har mulighet til å endre sin adferd.

Det forutsetter at det er vedkommende som har gjort feil. Etter min erfaring handler slike ting ofte om miskommunikasjon. 

Det er mange måter å ta opp slike ting på. Noen måter gjør det lettere å avslutte på en fin måte slik at relasjonen kan fortsette. Andre måter har større sjanser for å føre til at situasjonen eskalerer og det blir vanskeligere å få til en god relasjon fremover.

Så da er spørsmålet hva man selv ønsker.

Anonymkode: 2117e...507

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja og når en behandler dem dårlig tilbake da tåler dem det ikke. Hvorfor er det slik?

Kan du gi noen eksempler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke noen skal behandle hverandre dårlig, dessverre er noen mennesker sånn og tror de vet best om alt. Det beste er å bare jatte med syns jeg og sier de 1+1 er 3 så helt greit for min del. Jeg orker ikke gå inn i konflikter, vil ha fred og ro. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke noen skal behandle hverandre dårlig, dessverre er noen mennesker sånn og tror de vet best om alt. Det beste er å bare jatte med syns jeg og sier de 1+1 er 3 så helt greit for min del. Jeg orker ikke gå inn i konflikter, vil ha fred og ro. 

Jeg har diskutert saken i en annen gruppe i et forum, jeg fikk bra med svar derfra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har diskutert saken i en annen gruppe i et forum, jeg fikk bra med svar derfra. 

Fint for deg det da :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...